Wie ook bloedingen en goede echo ?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

De titel zegt het al....wie heeft er ook last van bloedingen en uiteindelijk is op de echo wel alles goed ?

Mijn eerste bloeding kreeg ik bij 8 weken en 4 dagen. Dit was een éénmalige bloeding. Hierna geen bloed meer gezien, alleen nog een aantal dagen bruinige afscheiding (heel weinig maar het was er wel). De echo (inwendig) liet ons een beweeglijk beebje zien en een stevige hartslag.

Het heeft een aantal weekjes geduurd maar ik kreeg weer vertrouwen, zeker nadat we een week na de bloeding op controle mochten en alles er uitstekend uitzag. Tot gister...
Ik werd gister wakker en had weer gebloed ! Het was meer dan de vorige keer. Helemaal in paniek de verloskundige gebeld en zij heeft voor ons een echo geregeld. Deze keer was de echo uitwendig en we zagen meteen een spartelende beeb met wederom een (hoorbare !!) hartslag ! Tranen van opluchting....11 weken en 4 dagen zwanger.

Er zat beide keren geen bloed in de baarmoeder, dus het komt niet van de baarmoeder en niet van het kindje. Waarschijnlijk is mijn baarmoedermond/wand extra gevoelig omdat het goed doorbloed is. En schijnbaar ben ik nogal gevoelig......Volgende week donderdag mag ik weer op controle....zo spannend.

Maar dit alles maakt me zo onzeker......herkent iemand dit ? Of ben ik een van de weinige die niet volgens het boekje hun zwangerschap doorlopen ?!

Ben benieuwd naar jullie reacties/ervaringen.

Groetjes !

Hoi hoi,

Ik heb beide kanten meegemaakt. Dit is mijn 6de zwangerschap en de eerste 5 liepen verkeerd af, inderdaad ook met bloedingen en geen krampen... maar bij deze zwangerschappen heb ik geen goede echo meer gehad na de bloeding. Mijn huidige zwangerschap heeft precies hetzelfde gehad in het begin, steeds bloedingen, net als bij mijn miskramen, en elke keer een goede echo!! Nu ben ik ruim 35 weken zwanger, dus ja. het kan zeker goed gaan!! Ik denk dat je zeker moet vertrouwen op de echo ´s!! Als het een miskraam zou zijn zou de echo echt niet zo mooi zijn!! Zeker nu je al zo ver bent!! Bij mij kwamen de bloedingen door innesteling van kindje, en daarna van de placenta, en ja, de baarmoeder mond is gewoon goed doorbloed, dus alle kans dat daar de bloedingen vandaan komen!!

Sterkte!!

groetjes Patries

Hoi Patries,

Dank je voor je reactie. Hoe vaak en hoe lang heb je gebloed ? (tot welke week ?).

Beide keren is het eenmalig (niet aan een stuk door bloedverlies)  geweest. Alleen wel steeds daarna enkele dagen tot een week bruinige afscheiding (bij het afvegen wel te verstaan).

Wij hebben in februari een missed abortion gehad. Het vruchtje is gestopt met groeien bij 5 weken. Nooit geen bloedverlies gehad omdat ze op de echo er achter kwamen, bij 7 weken, dat het vruchtje niet leefde. Ben daarna gecurreteerd.

Ik weet niet veel, maar wel dat het bloedverlies me onzeker en bang maakt ! Ben nu al in spanning voor de echo volgnde week donderdag !

Groetjes

Hoi hoi,

Zelf heb ik het ook gehad. Ik kreeg elke keer bloedingen en schrok me elke keer weer een ongeluk. Ik kreeg ook elke keer weer een echo of wet er ff naar het hartje geluisterd en dat was gelukkig allemaal goed. In eerste instantie dachten ze dat de placenta aan de voorkant zou liggen dat zou bloedingen kunnen veroorzaken dat ie voor de baarmoedrmond ligt. Toen kreeg ik de 20 weken echo en de placenta ligt aan de achterzijde en dat is te merken omdat ik ons kindje al vrij vroeg voelde. Ik heb tot week 19 bloedverlies gehad elke keer iets en elke keer schrik je.

Maar je ziet maar het hoeft niets te zijn sommige vrouwen hebben hier nu eenmaal last van hoe vervelend het ook is. Ben inmiddels 31 weken en 4 dagen zwanger en hij doet nog steeds uitstekend. Ik hoop dat je een beetje gerust gesteld ben en geniet maar lekker van je zwangerschap want de tijd vliegt voorbij.

Veel succes ermee Gr Fruit Girl

Hoi. Ja ik ken je gevoel wel hoor!
Ik was in januari 12 weken zwanger van mijn tweede kindje (eerste zwangerschap en bevalling verliepen compleet volgens het boekje), toen ik de eerste echo kreeg. Alles erop en eraan, dus super!! Totdat ik de dag erna 's avonds bloed begon te verliezen. Eerst weinig dus voor de zekerheid wel ff de vk gebeld, en terwijl ik met haar aan de telefoon zat liep het echt in stromen eruit.. Dus mochten we, ondanks dat het half 9 's avonds was gelijk door naar het ziekenhuis. Daar keek de verpleegster ook al erg somber toen ze met me meeging naar het toilet (schaamte is op dat moment echt compleet verdwenen..), zoveel bloed was het iedere keer..
Maar toen ik de echo kreeg bleek het kindje er gewoon nog te zitten, en alles deed het perfect. Dus werden we weer naar huis gestuurd, toch wel van de kaart.. Na 2 weken moesten we terug komen bij de gyn (ik bloedde trouwens nog steeds toen..), en die zei dat het een tweeling was, want er zat een " blauwe" plek op de baarmoederwand, en nog een stukje van een vruchtzakje...
Al met al heeft dat bloeden een week of 3 geduurd, en met de kleine die er nog zit gaat het perfect. Nog 5 weekjes en dat gaat ie komen als het goed is...
Gr. Anne-Marie

Mijn huidige zwangerschap is ook tot 14 weken steeds een beetje geweest, en dan stopte het weer. Met mijn miskramen is het met een beetje begonnen, maar elke keer werd dat snel meer (muv een miskraam die ook op de echo gezien is en ik daarna direct een curatage heb gehad). Dus maak je niet teveel ongerust!! Wat de voorganger al zei (sorry naam vergeten) geniet ervan!! Hoewel ik weet hoe onzeker het je kan maken, zeker als het al eens mis gegaan is!! maak jezelf niet gek, en vertrouw op de echo ´s!! Het hartje klopt niet zomaar!!

groetjes Patries

ps ik heb er erg lang over gedaan om op die echo ´s etc te vertrouwen hoor!! Tot ver na die 14 weken!! Dus ik zal niet te veel zeuren!! hihi

Hoi,
ik weet zelf als de beste hoe vreselijk het is bloedingen.
het is heel geruststellend dat ondanks de bloedingen de echo prima is bij je dat betekent in iedergeval dat de bloeding geen dreiging is/was.

mijn laatste zwangerschap was er een met bloedingen en bloedingen en nog eens.........
hel was het ,je kan je niet voorstellen dat daar nog een uiteindelijk gezond kindje is uitgekomen.

in het dagboeje (begin ervan) kun je eventueel het verhaal lezen.

www.wonderdani.beebiesite.nl

sterkte en succes groetjes yvonne

hoi,
ik vroeg me af of het bij jullie helder rood bloed verlies is meer  donker rood/bruin.
zelf verlies ik namelijk al 1,5 week bruin "spul" en wordt er nog al onzeker over.
de vk zegt dat het niets hoeft te betekenen maar toch. ik heb donderdag een echo om te kijken of het  hartje  al klopt dan ik ben dan 7w+1d als het goed is.
groetjes nimfje  

Terug
Bovenaan