wie ook bloedsuikeronderzoek in week 28 ong?

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

mijn vraag is of iedereen dit bloedonderzoek krijgt zo rond de 28 wk. want ik hoor links en recht om me heen dat niet iedereen dit krijgt. Ik vraag mij dus af waarom ik dan wel hahah. ik moet 2x op 1 dag prikken. 1 x s'morgens nuchter en 1x s'middags 2 uur na me lunch.
Als dit geen standaard procedure is tijdens de zwangerschap ben ik wel benieuwd of andere dit ook hebben gehad, zo niet dan kan ik eens aan de bel trekken bij me vk.

ik hoop op meer duidelijkheid.
alvast bedankt.

gr. Bambi
26+5   wk

Hoi

Ik heb 3 weken geleden bloed laten prikken voor zwangerschapsdiabetes. 1 keer nuchter en dan 1 keer  2 uur na ontbijt.. op zelfde dag.
Het is niet standaard.. het word vaker gedaan bij vrouwen met overgewicht heb ik gehoord.
maar bij mijn was de reden dat de verloskundige mijn buik nogal groot vond en nogal vond groeien.. en ik ben op zich nog niet zoveel aangekomen.
Maar ik heb te horen gekregen dat alles gewoon goed was en nix aan de hand.
Is eigenlijk gewoon even extra check. als je zwangerschapsdiabetes hebt moet je een dieet gaan volgen..
Hoop dat ik een beetje antwoord heb kunnen geven.

Groetjes Arina 31wk+3dg

Volgens mij gebeurt het niet standaard, alleen in geval van (mogelijke) risico's zoals overgewicht of snelle gewichtstoename. Bij mij gebeurt het overigens elke twee maanden omdat mijn broertje diabetes heeft en dat verhoogt mijn risico. Vraag het gewoon even aan je verloskundige!

Hallo!!!!

Hier in Griekenland is t wel standaard. Met ca. 20wk. Ik heb t bij m'n vorige 2 kids ook gehad.   Alles was ok. Vreselijk vind ik ervan dat je zolang nuchter moet zijn.... Ik 'kan' niet zonder ontbijt... Ik ben een erge zoetekauw maar die zoete smurrie is wel heeeel zoet...
groetjes,Priscilla

Hoi Hoi,

Ik moet ook zo'n bloedonderzoek doen omdat mijn moeder diabeet is.
Het is inderdaad niet standaard en ik zou me er geen zorgen om maken.
Mocht je wel zwngerschapsuiker hebben trekt het naar mijn weten na de zwangerschap meestal weer weg en heb je er geen last van maar dan moet je je wel tijdens je zwangerschap aan een dieet houden. Ik hoop dat het je voldoende informeert zo en anders vraag j het toch even aan de verloskundige die kan je er vast meer over vertellen.

Groeten en succes
Marijke 21w2dg.

Terug
Bovenaan