Wie ook bruine afscheiding vanaf ver voor menstruatie??

Hallo allemaal,

Ik maak me wat zorgen, ik heb al avnaf 5 tot 10 dagen voor de eerste dag van mijn menstruatie elke dag wat bruine afscheiding als ik naar de wc ga. De ene keer wat meer, de andere keer wat minder, maar wel elke dag wat.
Een paar dagen voor de menstruatie hebben veel meiden, maar zolang van tevoren al lijkt me niet normaal...

Ik heb al verschillende dingen uitgesloten waar het van zou kunnen komen:
- heb al uitstrijkje laten maken, was goed
- heb getest op SOA's, heb ik niet (in verleden wel chlamydia gehad helaas)
- getest op bacterie of schimmel, heb ik niet
- inwendige echo gehad, leek goed (geen vleesboom of iets dergelijks te zien)

Nu ben ik benieuwd of er nog meer meiden zijn die hier last van hebben??
En weet iemand waar die bruine afscheiding vandaan kan komen en of ik me er zorgen om moet maken?

Hebben 20 sept. een vervolgafspraak in het ziekenhuis, zal   er dan natuurlijk weer naar vragen, maar paar maanden geleden konden ze me er geen antwoord op geven.

Hoop dat iemand me verder kan helpen...

Groetjes Hopey

Hoi Hopey,

Tja ik herken je verhaal helemaal. Meestal in de laatste week heb ik ook deze bruine afscheiding, de ene keer erger als de andere keer.

De meeste zeggen dat het oud bloed is wat uit je baarmoeder(mond) komt. Laten we het hier dan maar op houden en zeker als ze niks hebben kunnen vinden qua onderzoeken.

Het is voor zover ik weet niks om ons zorgen over te maken, merk toch dat er nogal een taboe op rust als het gaat om "rare" gewaarwordingen bij je vagina.

Gelukkig is er altijd wel iemand die het herkent.

Ik hoop dat je ik je wat op weg heb kunnen helpen

Liefs Sylvia

Bedankt voor je reactie, eindelijk eens iemand die dit herkend.
Bij jou is het de laatste week voor de menstruatie, bij mij begint het soms al een paar dagen na mijn eisprong!
Ik vraag me dan echt af waar dat "oude" bloed dan vandaan komt...

Ben jij al eens eerder zwanger geweest trouwens?
Ik niet, we zijn nu bijna een jaar bezig.

Groetjes Hopey  

Hoi hopey,

Ik heb meestal 1 a 2 dagen na mijn eisprong last van bruine afscheiding. Heb het ook aan de gyn gevraagd maar de ene vrouw heeft het en de andere niet. niks om je zorgen over te maken lijkt me.

Groetjes,
san

Hoi San71,

Heb jij die bruine afscheiding dan ook vanaf die dag elke dag tot aan je menstruatie?
Of gewoon 1 of 2 dagen wat bruin en daarna niet meer?
Ik heb het dan dus elke dag en het lijkt steeds erger te worden en vandaag en gister zelf roodkleurig, terwijl ik op z'n vroegst zaterdag ongesteld moet worden.

Ik maak me toch zorgen, kan er niks aan doen...

Groetjes Hopey

Hoi Hopey,

1 a 2 dagen na mijn eisprong heb ik last van bruin bloedverlies. Dat blijf ik houden tot aan mijn menstruatie. Dus ja ik heb er ook last van en zoals ik het heb begrepen zijn er best veel vrouwen die dat hebben. Heb het deze keer niet gehad(heb 3e iui behandeling gehad) dus wie weet?

Dus ik zou zeggen, maak je er niet te druk over en vraag het anders nogmaals aan je gyn.

Groetjes,

san

Terug
Bovenaan