wie ook contole bij de gyn ipv vlk?

Hallo Dames

Ik vroeg mij af wie van jullie ook op controle gaat bij de gyn in het zh.
Ik wel, en ervaar dit 10x anders dan bij de vlk.
Minder persoonlijk en erg zakelijk vind ik het.
Kan natuurlijk liggen aan de gyn die ik heb.....

Bij mijn vorige zwangerschap ging ik gewoon naar de vlk, en daar krijg je toch een soort "vriendinnen"idee bij...Je hebt het eens ergens over,voor vragen is er tijd enz..

Nu meten ze mijn bloeddruk, (de reden waarom ik in het zh ben)
Luisteren ze naar de baby.
En dat was het....
De beste man heeft geen idee hoe zwaar ik ben, of er misschien eiwit in mijn urine zit,vorige zwangerschap wel, en of ik misschien bloedarmoede heb...ik ben nl  erg moe  en probeerde dat de beste man duidelijk te maken maar helaas....hij deed er niks mee zei alleen toen ik wegging,: ik hoop dat je het wat rustiger krijgt....

Ik heb dus geen idee waar ik naartoe moet met mijn overige vragen...dinsdag heb ik de 20weken echo en ga dit toch eens voorleggen...zit er best mee.
Ik ben ook al bij de huisarts geweest, maar die zegt je bent onder controle bij het ziekenhuis..

Wie oh wie loopt hier nog meer tegenaan?
Is dit normaal en wat doen jullie hieraan?

Bedankt!

Lieve Juud

Wat een vreselijk rotte situatie zeg!!!
Je wilt graag serieus genomen worden en je voelt je nu aan je lot overgelaten. Ik ben nu onder controle bij VK, maar aan het eind vd zwangerschap word ik naar de GYN overgedragen ivm vorige KS.
Als ik jou was zou ik de verloskundige bellen waar je bij je vorige zw-schap liep en daar je probleem voorleggen. Wellicht hebben zij een oplossing of laten ze jou wel onderzoeken op eiwitten ed. Je hebt ook kans dat ze conbtact opnemen met het ZH. Als je het gevoel heb dat het niet klikt tussen de GYN en jou, dan kun je ook om een andere (vrouwelijke) GYN vragen....

Hopelijk lukt dit en gaat het in de toekomst beter.
Houd je ons op de hoogte??
Sterkte!

Go

Hey Juud,

Wat vervelend dat je je er unhappy bij voelt!
Ik ben ook onder controle van de gyn ipv de vk (heb maar 1 nier en kleine kans op vroeggeboorte)  maar ga daarnaast ook eens in de 2-3-4 weken naar het verpleegkundige-spreekuur. Geweldig mens heb ik en zij neemt de taak over van de vk. Hartje luisteren, even tijd voor vragen of gewoon ergens over kletsen. Daarna moet ik wel even langs de assistente voor bloeddruk, eiwit en gewicht. En dan eens in dde zoveel tijd op controle bij de gyn.

Maar mss kan je het aangeven bij je gyn dat je er meer behoefte aan hebt? Misschien is er bij jullie ook een verpleegkundige-spreekuur? Zwanger zijn is erg bijzonder!

Succes ermee meid!

Groetjes Janneke

Hoi Juud,
Wat vervelend zeg. Ik ben juist van de gyn overgegaan naar de vk, maar ik had in het ziekenhuis geen problemen eigenlijk. Had alleen steeds een andere gyn. Maar bij mij werd voordat de gyn bij je kwam de bloeddruk en gewicht gemeten door en assistente. En werd er regelmatig bloedonderzoek en urine onderzoek gedaan. Raar eigenlijk dat alle ziekenhuizen anders werken.
Ik zou er gewoon om vragen hoor! Het is jouw zwangerschap en jouw lichaam!

Succes!!

he Juud

Ik heb hele andere ervaringen bij de gynecoloog.
Dit is mijn 3e zwangerschap en ben onder begeleiding bij een gyn omdat ik al twee keizersneden achter de rug heb. Normaal hoef ik pas vanaf 32 weken te blijven maar we hebben samen besloten dat het nu voor mij beter is om op het zh te blijven.

Ik had dat kille gevoel juist bij mijn vk, ik had totaal geen klik met haar (omdat ik verhuisd ben was t de eerste zwangerschap waarbij ik daar onder controle heb gestaan) en met de gyn op t ziekenhuis heb ik die klik juist wel.
Zij voert eerst een gesprekje met me, ik kan dan alles kwijt wat ik wil en daarna krijg ik een korte echo en we sluiten af met hoe nu verder.

Echt een schat van een vrouw!!! Ik zit in Tilburg, in de buurt voor jou???? Vast niet..

Ja je leest het goed, het is een vrouw. Misschien is er bij jou op t ziekenhuis ook wel een vrouw die zwangerenspreekuur doet.
Volgens mij mag je gewoon bij een andere gyn laten inplannen....en zo niet dan zou ik het aan de balie zeker uitleggen...
Misschien hebben mensen uit je omgeving nog tips welke gyn. wel leuk is.
Of je kan op internet kijken op de site van jouw ziekenhuis welke gyn. er werkzaan zijn op jouw ziekenhuis, kies gewoon een leuke!! Ik zou er zeker werk van maken, heb nl wel met je te doen. Ik snap t ook goed van je want voordat ik deze gevonden heb op mijn ziekenhuis gingen er ook heel wat anderen (lees mannen) aan me voorbij...haha

Succes liefs Annerobe

Hoi Juud,

Gewoon vertellen aan je gyn, hij bedoelt het vast niet zo. Jij bent zwanger, dus het is belangrijk hoe jij het ervaart.

Ik ben erg tevreden met mijn mannelijke vk (jaja, gemengde praktijk 1 man 1 vrouw als vk), en kan het best met de man opschieten, die praat als een volwassene tegen je. Bij teveel getut ga ik hyperventileren......

succes

MamaHeleen

Goede(nognet)morgen
Ik zou jullie op de hoogte houden dus bij deze.....
Vandaag met mijn "oude"vlk gebeld, en die begreep het helemaal kende ook de arts waar ik het over had...
11-11 mag ik langskomen.
Heel fijn.
Morgen 20 weken echo, dan geef ik het ook nog een keer aan in het zh....
Bedankt.
Groetjes Judith

Terug
Bovenaan