wie ook cyclus van rond de 30 à 32 dagen? (wanner komt je ei dan)

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

ik ben in nov gestopt met de pil en dus nog 1 x ongesteld geworden door de pil...
nu heb ik (pas) 2 cyclussen achter de rug van 33 en 32 dagen (NOD is nu 10 maart als ik de langste aanhoud) maar ik heb geen flauw idee waneer mij ei zich aandient!

ben de 22e (de dag voor mijn eisprong, officieel volgens de internet berekeningen) naar de gyn geweest en gevraagd of ze even wilde kijken en die zag........NIKS!! noppes nada!! alleen een beetje 'vocht' in de baarmoeder (tja, het kan ook klusmateriaal  van mijn man geweest zijn)

nu ben ik helemaal de klus kluts kwijt!! ik baal al van mijn lange cyclus en helemaal omdat ik geen eisprong voel en dus maar moet gaan gokken wanneer ie zich aandient!

wanner hebben jullie meestal je eisprong in zo'n lange cyclus?

XXX Snoopy

Hoi snoopy,

Mijn laatste cyclus was 34 dagen.
Ik heb toen voor het eerst ovulatietesten gedaan, en die waren op dag 21 positief, dus toen had ik mijn ei.
Gisteren, precies 14 dagen na mijn ei ben ik ongie geworden.
Volgens mij is het niet precies te zeggen wanneer je je ei hehbt.
Ik denk dat je gewoon regelmatig moet klussen, en hopen dat het dan snel raak is.
Je kan natuurlijk ook ovu-testen gaan gebruiken.
In de gebruiksaanwijzing staat precies op welke dag je moet beginnen met testen.
Succes.

Groetjes Mickey

hey Snoopy,

mijn cyclus varieert van 26-31 dgn. Ook NOD 10 mrt. Volgens predictor/babybrabbel zou ik rond 20/2 mijn ei moeten hebben gehad. Maar ovl test geven bij mij gisteren en vandaag een lh-piek en zou dus nu mijn ei hebben. Dit lijkt er ook op gezien het cervixslijm. Nou vind ik het ook een beetje apart, want ze zeggen dat je ei ongever 14 dgn voor je nod zou zitten, maar dat is dan bij mij ongeveer 10 dagen.........

Misschien is het voor jou ook een idee om op je cervixslijm te letten of te tempen of tests te doen? Wat zei je gun trouwens dat er (nog) geen ei was???

grtz Rina

Hoi Rina,

Ik ging niet echt voor mijn ei, maar meer voor de hevige buikpijn tijdens mijn ongi periode (doc dacht aan endometriose) maar dat was gelukkig allemaal goed!!

ehm....ze was een beetje vaag, ik kon niet echt afleiden of ik hem nu al had gehad of ofdat ie nog moest komen... ze had het alleen over een beetje vocht in de baarmoeder...Ik dacht zelf namelijk altijd dat het eitje meteen bij het begin van de nieuwe cyclus zichtbaar was en ze het zo konden volgen tot de eisprong...maar dit is dus ook niet helemaal waar?...

ik had eigenlijk door moeten vragen maarja..... ik was zo blij dat ik geen endo had dat ik weer buiten stond voor ik het door had!

heb nu ovu testen van Romed gekocht, maar die schijnen ook niet geweldig goed te werken

ik heb nomaal altijd wel afscheiding maar deze maand de gehele maand niks, tot bijna niks!.... in iedergeval niet genoeg om te kunnen afleiden of het 'draderig' is

misschien heb ik deze maand wel geen eisprong?!

xxx snoopy

In principe wordt je 14 dagen na je eisprong ongesteld. Dus in geval van cyclus van 32 dagen is dat dus 32-14= dag 18

Hoi meiden,

Ik ben zelf inmiddels zwanger en kan jullie vertellen dat mijn ei ook echt niet na 14 dagen om de hoek kwam kijken! Mijn cyclus varierde van 31 tot 36 dagen en heb vorige maand voor het eerst de ovutesten gebruikt. Wat denk je? Dag 25 en 26 pas! Dus zo zie je maar dat het echt niet altijd rond dag 14 plaatsvindt! En we hebben op dag 25 en 26 geklust en pats boem raak!! Tis dus wel heel makkelijk om eens uit te zoeken wanneer je je ei hebt. Dan weet je een beetje wanneer je goed kan zitten. Wij hebben het de afgelopen maanden elke keer te vroeg gedaan en dan rond mijn ei minder regelmatig!
Dus als je nog niet positief heb getest: gewoon doorgaan! Het komt een keer!!!
Have fun
Liefs Renske

Ik sluit mij hierbij aan.

In de afgelopen jaren heb ik ook diverse lengtes van cycli gehad (meestal varierend van 30 tot 40 dagen)
Maar soms ook meer dan 60 dagen en dan had ik echt het gevoel dat er wel iets was geweest (ik heb helaas al vier miskramen eerder gehad).

Omdat ik ook meer duidelijkheid wilde omtrent mijn eisprong, tja als je een tijdje bezig bent wil je toch iets gerichter bezig zijn (anders wordt het echt 'moeten') ben ik ook gaan temperaturen.

En wat blijkt? Ik heb 10 a 12 dagen voor ik ongesteld wordt pas mijn ei. De meeste keren dat ik in die jaren heb getemperatuurd had ik hem rond de 19e tot de 22e dag ergens (nou dan is het makkelijk richten.....of je hem raakt moet je maar afwachten).
Maar deze maand is hij ineens later geweest, pas op dag 30. En ook in de laatste week in aanloop naar dag 30 kwam pas mijn afscheiding.

Het kan dus best zijn dat jouw ei deze maand later is. Bij mij was een week ervoor de eerste afscheiding zichtbaar en na de tempverhoging was het zo weg.

Succes

Terug
Bovenaan