WIe ook een dicht traanbuisje ?

Hallo allemaal,

Onze kleine meid ( 5 mnd ) heeft sinds haar geboorte last van ontstoken oogjes.
We hebben van de huisarts zalf gehad, maar dat hielp niets.
Toen bij de oogarts geweest.
Haar beide traanbuisjes blijken dicht te zitten.
In principe wordt dit aangekeken tot 1 jaar en daarna onder narcose doorgeprikt.

Verder gaat het prima met haar en ik maak me er ook geen zorgen over.

Ik vroeg me alleen af of er meer baby's zijn met hetzelfde probleem.

Groetjes, Sophie

Hoi,
ben eigenlijk van de najaar 2007 (mannetje is eind dec geboren). Maar struin altijd rond naar info. Mijn zoontje heeftvanf zijn geboorte tot nu toe elke dag een ontstoken oog. Bij hem is het de rechter). Nooit geen zalf gehad. Pas doorverwezen naar een oogarts. Daar zijn we afgelopen maandag geweest. De oogarts heeft tegen ons gezegd dat voor het eerste jaar nooit operaties uitvoeren behalve als het oogwit ook ontstoken is met regelmaat. Hij was van mening dat dat baby pesten is, zalf is volgens hem een tijdelijke oplossing maar het probleem blijft terug keren omdat de oorzaak een te nauwe traanbuis is. Dus je behandeld alleen het gevolg en niet de oorzaak.
Blijven schoonmaken is het advies en wij hebben een manier van masseren mee gekregen om het vuil naar buiten te drukken. De eerste keer dat ik het probeerde kwam er echt ongelooflijk veel prut naar buiten! Nu doen we dit elke avond. Maar het blijft vervelenden begrijp je zorgen! Nu is het weer eens helemaal schraal (huid rond de ogen) en je krijgt het elke dag te horen dat ik zijn ogen moetschoonmaken terwijl ik dat net gedaan heb.
Verder doe ik er 'savonds wat witte vaseline op, zo kan ik in de ochtend het makkelijker schoonmaken en gaat het mindersnel koeken.
Heel veel succes en hoor het graag als jij nog tips hebt voor mij!
ps wil er echt alles aan doen om zo'n operatie te ontlopen, naar hoor zo'n kleintje onder narcose!!

hallo,

mijn dochter is nu net 3 jaar en had na de geboorte ook een etteroogje het heeft tot 8 maand lang gesukkeld ermee. zalf erin enz. werd wel iets beter van maar kwam idd ook weer terug. cb vertelde dat het idd door traanbuisje komt die dan dichtzit dat hebben sommige baby;s nu eenmaal en meestal knapt het vanzelf open.masseren in de ooghoek  kan het buisje openmaken en het probleem oplossen ook daro neusdruppels werd geadviseerd om het te laten doorstromen.  mij werd verteld dat het als het niet over was met 1 jaar ze dan een draadjes door de traanbuis trekken om hem te openen ofzo. gelukkig was het toen over gegaan vanzelf.

mijn zoontje (nu 4,5 maand) had dus ook een etteroogje na de geboorte we hebben geen zalf gebruikt maar het ooghoekje steeds gemasseerd en het was zo ineens over

veel succes. groetjes saskia

Terug
Bovenaan