Wie ook een keizersnede?

Hoi dames,

ik ben nu 18 weken zwanger van mijn derde kindje en weet dus al dat ik met 39 weken een geplande keizersnede krijg. Zijn er nog meer dames die nu al weten dat ze een keizersnede krijgen?

Ik zie er erg tegen op en doe volgens mij veel liever een "gewone" bevalling, vooral omdat de tweede nog geen 2 uur heeft geduurd. Van de andere kant, bevallen zonder weeen en geen twee weken over tijd,  achja ook best lekker.

Maak me nu meer zorgen om de bevalling dan de andere twee keer, toen was ik er met 18 weken volgens mij nog helemaal niet mee bezig en nu al voordat ik zwanger was haha.

groetjes babymama

Ja, hahaha 2 weken overtijd is ook niks. Er zitten voor en nadelen aan. Toch apart dat ej het nu al weet. En als je nu eerder weeen krijgt als 39 weken? Bestaat er dan nog een kansje? Ik zie ook erg op tegen alles wat met bevallen te maken heeft... Nou succes

hahaha wat grappig om te lezen, bij mij is het net andersom,
ben met 42 weken ingeleid,bij m'n eerste is mijn bevalling over gegaan in een keizersnee, ze lag in een kruinligging en kon niet via de normale weg geboren worden..
bij een kruinligging is het zo dat ik nu weer een verhoogd risico heb op opnieuw een keizersnee aldus de gynacoloog...de tweede   ligt vaak ook zo...

nu is het bij mij zo dat ik tegen'een "normale"bevalling erg opzie...ik heb de keizersnede helemaal niet als erg vervelend ervaren..tis me juist reuze meegevallen..

dus tja kan je niet echt helpen ...
ja alleen vertellen dat een keizersnede niet altijd tegen hoeft te vallen..

groetjes Steph

Ja, zo kan je het ook bekijken. Ik ben ook met 42 weken ingeleid en heb uiteindelijk gesmeekt om een keizersnee (niet gekregen) tijdens weeenstorm, wat een ellende.. Maar ja, het is allebei geen pretje denk ik.

Hoi dames,

ja het blijft natuurlijk voor iedereen spannend hoe de bevalling zal gaan. Wel fijn om te horen dat een keizersnede ook goed kan "bevallen".
Als ik voor de 39 weken weeen krijg moet ik heel snel naar het ziekenhuis, helemaal omdat de tweede bevalling zo snel ging. Anders kan het zijn dat ik "te laat" ben voor een keizersnede en dan is het risico vind ik te groot dat het kindje klemt komt te zitten. Ook daar maak ik me dan wel eens zorgen over, wat nou als ik voor de 39 weken opeens een spoed bevalling krijg? Maar goed.
De eerste kwam na 41 weken en de tweede na 42 weken, maar volgens de gyn zegt dit niks over de derde.

We houden elkaar op de hoogte.

groetjes babymama

Hoi,
Ook toevallig heb net zitten typen dat ik nu al weet dat ik een keizersnede ga krijgen, jij dus ook. Voor mij is het het eerste kindje. Behoorlijk spannend allemaal maar ik ga er maar van uit dat het van te voren weten van de ingreep gaat zorgen voor een goed verloop! Rustig aan en gehele gepland. Nu maar hopen dat die kleine braaf blijft zitten tot de geplande datum.
Oh ja ik krijg een keizersnede omdat ik een darmziekte heb met wat nare toestanden erbij (fistels) en dan schijnt het niet zo best te zijn om ook nog eens te gaan persen :)
D

hoi,
ik weet ook al dat ik een keizersnede ga krijgen.
bij de eerste is overgegaan op een keizersnede na 25 uur , bij de tweede ben ik ingeleid maar nadat ik na 4 uur volop weeen nog geen ene cm ontsluiting had ook maar keizersnede gehad.
en nu moet ik een keizersnede.
bij de eerste had ik een ruggeprik. maar omdat ik in het kraambed een trombosebeen heb gekregen moest ik bij de tweede zwangerschap bloedverdunners spuiten (nu ook) en moest ik onder volledige narcose bij de keizersnede.
nu waarschijnlijk ook weer. ga er al helemaal van uit trouwens maar de gync zei laatst dat we het daar nog wel over zouden hebben ...
nou ik neem geen risico!
dus volgende week ben ik 19 weken en dan op de helft!! is ook wel fijn idee dat ik weet wanneer het gaat gebeuren. bij de eerste  5 dagen overtijd en de tweede bijna 2 weken. en dat is echt geen pretje!!!
nog meer mensen ervaring met kz onder volledige narcose??
groetjes hm

hoihoi,

ik zit nog erg te denken over volledige narcose of een ruggenprik, volgens mij is standaard een ruggenprik, maar ik wil eerst meer info.

Krijg jij met 38 weken de bevalling? Ik met 39 weken.

groetjes babymama

Terug
Bovenaan