wie ook hoog glucosegehalte?

Hoi meiden,

Vorige week hoorde ik van de gync. dat m'n glucose-gehalte in het bloed aan de hoge kant is, nl. 6,5.
Ik moet nu m'n suikerinname in de gaten houden en over 3 weken weer bloedprikken, maar nu op m'n nuchtere maag.
Wie heeft dit ook en hebben jullie een dieet gekregen?
Als het volgende keer weer hoog is, wordt ik naar de dietiste gestuurd.

Groetjes,
Angel

Hallo Angel,

mijn glucose was ook iets te hoog (ik dacht 6,2 of 6.3 zal het nog eens nijkijken). Bij mijn vorige zwangerschap was dit trouwens ook zo. Ik snoep niet echt veel en eet vrij gezond dus bij mij heeft dit niet zoveel invloed. Mijn verloskundige zei trouwens meteen dat het niet zo erg was en dat was het...... nu weet ik niet of jij al heel veel bent aangekomen (ik ongeveer 3,5 kg). Misschien dat het daar ook nog iets mee te maken heeft......

zou me niet al teveel zorgenmaken hoor!

gr. Siem

Hoi,

Bedankt voor je verhaal!
Dat stelt me wel gerust, ik ben nu 2,5 kilo aangekomen, dus dat valt ook nog mee.
Ik let wel meer op m'n tussendoortjes, neem nu meer gezonde tussendoortjes, maar verder dronk ik al geen frisdrank en geen suiker in m'n thee/koffie.
Ben heel benieuwd wat er volgende keer uitkomt met het bloedprikken op m'n nuchtere maag.

Groetjes,
Angel

Hoi Angel
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik vanaf de 28e week 2 wekelijks mijn suiker (nuchter en na een maaltijd) moeten prikken omdat ze dachten dat dit wel eens te hoog zou kunnen zijn. Het is altijd goed gebleven. Ze dachten dat het wel eens te hoog zou kunnen zijn omdat mijn buik toen erg hard groeide (maar ik groeide qua kilo's niet te snel) en uiteindelijk ook bleek dat ze erg zwaar was bij de geboorte. Dat is volgens mij ook de reden dat ze je suikers in de gaten houden om dan wanneer ze merken dat het iets te hoog is de groei extra in de gaten te houden. Misshien dat er door een dieet de suikers wel iets lager kunnen worden en de kans om een kindje wat een beetje zwaar is wat kleiner te maken. Maar volgens mij is die suiker van jou niet heel hoog..vooral ook omdat je niet nuchter was.Ik zou me er nog maar niet te druk over maken.
Groeten Hertje

Terug
Bovenaan