Wie ook korte luteale fase?

Hoi meiden,

Ik probeer zwanger te worden en heb deze maand voor het eerst ovulatietesten gebruikt omdat ik het vermoeden had dat m'n eisprong vrij laat is. Dat klopt dus, want ik had m'n eisprong deze maand op dag 20, nu ben ik vandaag ongie geworden op dag 30, dus de luteale fase is 10 dagen. Nu lees ik op internet dat de luteale fase minimaal 10 dagen moet zijn. Dus het is vrij krap bij mij, ik denk dat het eitje niet goed ingenesteld kan worden.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Ik ben nog niet zo heel lang bezig (half jaar), dus vind het nog te vroeg om naar de gync. te stappen. Daarentegen werkt m'n leeftijd niet echt mee, ben 36 jaar.

Groetjes,
Angel

Ik heb nog nooit van de  luteale fase gehoord maar zoals jij beschrijft en als ik het nareken zit ik ook op 10 dagen.

Ei op dag 18 en ongi op dag 28. Maar ik mag toch aannemen dat als je zwanger bent (wordt) dat het niets uitmaakt.

Hoi,

Bedankt voor je reactie!
Het kan zijn dat als die fase tussen eisprong en ongie korter dan 10 dagen is, het eitje niet genoeg tijd heeft om in te nestelen, dus dat je dan moeilijker zwanger wordt. Dat heb ik gelezen op internet. Dus vandaar dat ik het hier neer hebt gezet, misschien zijn er inderdaad meiden hier, die gehoord hebben bij de gync. dat ze daardoor niet zo snel zwanger worden. Er schijnen medicijnen voor te zijn.

Groetjes,
Angel

Hoi

Mijn eisprong was altijd op dag 14 en precies 10 dagen erna begon het met bruinverlies dat duurde een paar dagen en dan zette het door. Ik heb twee kinderen dus dat kan gewoon. 10 dagen is het minimale inderdaad maar daarmee kan je dus wel zwanger raken.

Succes
Lies

Terug
Bovenaan