Wie ook na stoppen met de pil lang gewacht op eerste menstruatie?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

in september hebben mijn vriend en ik besloten om te stoppen met de pil en voor ons eerste kindje te gaan!! Mijn laatste menstruatie is op 17 september geweest en ben nu nog steeds niet ongesteld! Ik heb ondertussen al 3 keer een test gedaan maar steeds negatief . Afgelopen maandag ben ik wel bij de huisarts geweest en die zij dat die vrij normaal is... maar ik weet het zo net nog niet... as maandag is het al 8 weken geleden en niet zwanger... :-(

Wie herkent dit probleem ook??? En wat heb je er tegen gedaan???

Ik maak me toch wel zorgen
Liefs
E25

Ik ken het ook. Ik ben eind mei gestopt met de pil en kreeg mn eerste menstruatie begin augustus en sindsdien niets meer. ikben hiervoor naar de huisarts geweest en deze gaf aan dat als ik in februari nog steeds zo onregelmatig menstrueer ik een doorverwijzing krijg voor de gynaecoloog. Tot die tijd kan ik niets anders doen dan afwchten.

Succes

Ik ben eind november 2006 gestopt met de pil en werd pas in mei 2007 voor het eerst weer ongesteld! Mijn huisarts vertelde dat het tot een half jaar na stoppen kon duren en dat ik deze periode dus moest afwachten. Na 5 maanden werd ik toch (op eigen verzoek) doorverwezen naar de gynaecoloog en 1 dag voor ik mijn eerste afspraak had werd ik natuurlijk ongesteld! Ook de gyn vertelde dat het inderdaad tot een half jaar kan en mag duren. Ik hoop natuurlijk dat het bij jou een stuk sneller gaat!
Groetjes, Madelief

Hoi E25, ik herken het probleem ook, heb na het stoppen mat de pil ook 67 dagen moeten wachten tot mn natuurlijke menstruatie weer op gang kwam. Ben toen ik 2 weken overtijd was naar de huisarts geweest en die vertelde dat het heel normaal is.Het kon wel een half jaar duren.Ben toen een paar weken later toch spontaan ongesteld geworden. Mijn volgende menstruatie kwam toen netjes na 27 dagen. Hopelijk ben ik nu na 2 menstruaties helemaal ontpild. Ik zou niet te vaak testen anders maak je je zelf helemaal gek. Mijn ha radde aan eens per maand een test te doen. Succes

Hallo,

ook ik herken dit verhaal.
Ben 26 september voor het laatst ongesteld geworden. (21 september de laatste pil geslikt)
Hierna dus niet meer  (nu ruim 2 weken overtijd). Verschillende testen gedaan maar niet zwanger. Ik heb van de week de assistente van de huisarts gebeld; zij heeft even geinformeerd bij de huisarts. Het kan idd komen van het ontpillen. Als ik begin december nog niet ongesteld ben dan mag ik een afspaak maken bij hem.
Vind dat wel een geruststelling; dat ik nu van hem heb gehoord dat het nog even tijd nodig kan hebben. Het is, denk ik, ook logisch dat je je zorgen maakt en er van baalt; je hebt immers net besloten dat je een kindje zou willen en dan ben je er nu eenmaal erg veel mee bezig. Ik zelf merk dat ik er nu wat rustiger er onder ben. Het scheelt ook wel dat ik hier op het forum verhalen lees van mensen die heltzelfde meemaken. Dat stelt mij weer gerust; het is dus niet iets heel erg geks wat we meemaken.

Succes!

Gr Theolien

Hoi E25,

Ik ken het ook. Ik ben drie jaar aan de prikil geweest en heb in februari mijn laatste prik gehad deze heeft doorgewerkt tot mei. Toen daarna mijn menstruatie niet op gang kwam heb ik een kuurtje van de ha gekregen om mijn menstruatie op te wekken dit hielp echter niet en maakte mij alleen maar onzekerder. op aan raden van de huisarts ben ik bij de gyn geweest deze vertelde mij dat de hormonen van de pil die ik had nog wel tot een jaar kunnen rond sluimeren in mijn lichaam. Ik had wel veel verschijnselen dat ik ongie moest worden. Ik ben een week na mijn bezoek aan de gyn voor het eerst weer ongi geworden maar niet zoals het hoort het is meer bruine  afschijding dan bloed  (sorry voor deze omschrijving). Ik heb hier een week last van gehad en toen was ik er een week af en vrolijk een week weer ongi. Na weer een week niks kwam er weer drie dagen die bruine afscheiding. Ik heb de ha gebeld en deze vertelde dat het heel normaal was aangezien ik al drie jaar geen menstruatie had gehad dus mijn lichaam was aan het schoonmaken. Ik ben nu 31 dagen verder en had dus een kleine hoop dat het raak was omdat ik uit ging van een normale cyclus van 28 dagen maar helaas de bruine afscheiding is er weer. Ik denk dat ik nog wel een tijdje geduld moet hebben.

Zo een heel verhaal maar ben het even weer kwijt.

Groetjes Russell

PS. Je hoeft je dus nog geen zorgen te maken is vrij normaal dat je eerst gaat ontpillen.

Hoi E25,

Ik was 1,5 jaar aan de pil geweest en bij mij duurde het ruim 8 weken voordat ik weer een normale cyclus kreeg. Ik heb ook gehoord dat het tot een half jaar kan duren.

Groetjes Wietske

Hoi E25,

Ik ken het gevoel, heb precies hetzelfde als jij op dit moment! Vervelend he.. je denkt steeds: zal ik dan toch zwanger zijn..?? Dat heb ik in ieder geval.

Ik ben 6 augustus voor het laatst ongesteld geweest en die week ook direct gestopt met de pil. Het is nu al 19 november en nog steeds niet ongesteld. Ik hoor ook van veel mensen dat je moet kijken naar hoe je ongesteldheid was VOOR de pil.. dat is zolang geleden, dat weet ik niet meer.. :S

Ik heb me er al een btje bij neergelegd en hoop dat het gauw komt.. zodat ook wij echt kunnen gaan beginnen!

Nou meid, ik duim voor je dat je snel ongesteld wordt! Suc6 ermee!

Groetjes Diaan

Terug
Bovenaan