Wie ook (nog) geen ritme?

A

Anoniem

Guest
Janneke is nu 4 maanden, maar zij heeft nog steeds geen ritme wat slapen betreft overdag.
Hoe doen jullie dat?
Ze komt meestal 's morgens rond 7.00 uur 7.30 uur. Na de voeding gelijk  weer naar bed.
De ene keer komt ze 9.00 uur dan 10.00 uur. En na die tijd slaapt ze 2 of 3x per dag een half uurtje! Ze wordt gewoon altijd wakker na een half uur.

Of ze is gewoon niet zo'n slaper. Maar als ze een uur of anderhalf uur op is, is ze het ook weer zat..en moe..

Hoi Marina

Ik dacht dat ik de enige was.....
Celeste heeft ook geen vaste ritme en is as. maandag 15 weken. Ik hoef pas in juli 2009 weer te gaan werken dus heel erg is het voor ons niet. Sommige dagen moeten wij vroeg uit om te zwemmen of babymassage en andere dagen kunnen wij blijven liggen. Overdag  valt zij het liefst in slaap in mijn armen  of in de auto/kinderwagen/babybjorn en op deze plekken kan zij langer slapen. Als zij naar haar box of bed wordt verplaatst wordt zij snel wakker - meestal binnen 10 minuten. S'avonds is het dezelfde en pas naar haar laatste voeding rond 22-23 uur slaapt zij door tot 6-7 uur.Toevallig heb ik vanmiddag probeerd om haar te laten huilen toen zij duidelijk moe was. Na iets meer dan 12 min huilen viel ze in slaap en heeft toen 45 min geslapen. Ik hoop wel dat zij binnenkort vastere tijden kan krijgen en langere kan slapen overdag - anders krijg ik helemaal niets gedaan in huis  

Mor 74

Hoi meiden,

Stef (a.s. dinsdag 16 weken) slaapt sinds een week tot 7.00 uur 's ochtends en sinds  een dag of 5  's middags ook wat beter.   Na zijn ochtendfles gaat hij weer lekker zijn bed in en slaapt dan tot tussen 9.00 en 10.00 u. Na 1.5 a 2 uur gaat hij dan weer zijn bed in (afhankelijk wanneer hij moe wordt). Dan slaapt hij tot tussen 13.00 en 14.00u. Daarna was het echt een probleem. Hij sliep gewoon niet langer dan 15-30 min. Het gevolg was dat hij na zijn fles van 18.00 u dood op was en dus wel ging slapen.

Vandaag werd hij om 6.50 u wakker. Na zijn fles weer lekker gaan slapen tot 10.00 u. Om 12.15 u weer naar bed en geslapen tot 13.45 u, hij werd wakker van een poepbroek en wilde met een schone luier aan niet meer slapen. Om 15.45 u weer op bed gelegd en hij heeft heerlijk geslapen tot 17.45 u. Heerlijk, hopelijk gaat hij dit nu steeds beter doen. Gistermiddag heeft hij ook 1.5 uur geslapen.

Dus het lijkt erop dat hij nu eindelijk een fijn ritme krijgt. Is voor hemzelf ook wel zo fijn. En voor ons ook erg prettig, aangezien ik afgelopen woensdag weer moest gaan werken. Zelfs op het kinderdagverblijf heeft hij heel goed geslapen en gedronken! En ook weinig gemopperd, dus dat ging helemaal super!

Groetjes,
Susan

Oei.......nee hoor, hier ook niet........
Maudy is vandaag precies 10 weken, en de enige vastigheid is dat ik haar om 7 uur wakker maak................voor de rest maakt ze er een potje van. Zeker nu we sinds een paar dagen over zijn op 5 grote flessen ipv 6 kleinere, want toen was het helemaal maar een uurtje slapen per fles.........
Gister als voorbeeld, om 7 uur wakker en dan ip elke 3,5-4 uur een fles............nou mooi niet, om 19.30 had ze al haar flessen er al doorheen gejaagd en ze drinkt al zoveel.........dus ze had elke 2,5-3 uur gegeten.........en tussendoor steeds maar een krap uurtje slapen..............en dat terwijl ze eergister zich dus wel keurig elke 4 uur voor een voeding meldde...........
Nou ja, geen touw aan vast te knopen, dit verhaal. Maar goed.........aan het ritme van Maudy dus ook niet!

Als het goed is, hebben ze me beloofd, komt het vanzelf wel een beetje goed, whahaha!!

En ik ook maar denken dat ik de enige ben.
Salin krijgt om 7:30 haar eerste voeding en slaapt dan tot ongeveer half 11. Daarna wordt het een warboel.
De ene keer wordt ze om een uur of 1 moe en dan slaapt ze ongeveer een half uur. Maar de andere keer slaapt ze zo 2 uur achter elkaar.
Gisteravond is zij van een uur of  19:00 tot 23:00 wakker geweest. Ze heeft toen wel tot 7:30 doorgeslapen.
In hoeverre moet je een kind dwingen om te gaan slapen. een duidelijk ritme is op dit moment erg ver te zoeken en ze gaat in januari 1 dag in de week naar het kdv.

Groetjes Petra

Hej,

Ook hier geen vast ritme. Nu ben ik 99% thuis, dus dat ritme van strakke rijtjes, hoeft ook niet echt. ik volg Linde gewoon als we alleen zijn.  Is ze moe, dan gaat ze slapen. Dat kan best van dag tot dag verschillen. Ze moet zich  soms ook vreselijk aanpassen aan het wel heel strakke ritme van de grote broers.    Soms lijkt er een ritme te ontstaan, ook best fijn, maar een dag later gooit ze de boel weer om. Leuk, dat ik niet de enige ben trouwens. Als ik al die mooie rijtjes las van  tijden met flessen-BV, slapen etc. dacht ik  dat ik wel erg makkelijk of dom bezig was. Heb me dat echt vaak afgevraagd. Ik heb ook nog steeds geen vast punt voor een fruithapje. Zij wil dat gewoon niet, ze  heeft dan ook net haar eerste tandje door, dus misschien is ze wel druk daarmee en kan ze ook maar 1 ding tegelijk aan, ik weet t niet en ik zie het wel. Ze groeit en is een blij kindje, dus het komt vast goed. Liefs Pippi  

Overdag hebben we een redelijk ritme. Kan het niet vastleggen op tijd. En het wil nog wel eens verschillen. Maar hij gaat slapen als hij moe is en meestal is dat wel op een vaste tijd.

's Avonds en 's nachts hebben we hier meer moeite. Hij lag om kwart over 7 in bed en is nu alweer 10 min. aan het brullen. Grrr. Het liefst wil hij de hele avond in mijn armen slapen, maar ja daar heb ik weinig zin in. En de laaste weken is hij 's nachts ook 4x wakker of zo. Pfoeh. Hij mag wel weer gaan doorslapen.

Groetjes junimama.

Terug
Bovenaan