Wie ook tussen de 1 en 1,5 jaar bezig?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Mijn vriend en ik gaan nu de 15e maand in voor ons eerste kindje. Het afgelopen jaar is bij mij PCOS geconstateerd en heb ik verschillende dosis Clomid geprobeerd. De 150mg leek aan te slaan in de zin van dat ik een eisprong kreeg, maar ben helaas nog niet zwanger geraakt.
De gyn heeft gezegd dat ik nog 1 x Clomid kan proberen en dan over moet stappen op de puregon injecties, omdat dat effectiever zou moeten werken bij mij...

Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe andere meiden die ongeveer net zo lang bezig zijn zich nu voelen. Toen ik net met de pil gestopt was kon ik werkelijk de hele dag aan niets anders denken, en was ik er ook steeds weer van overtuigd dat ik de volgende poging zeker zwanger zou raken.
Nu merk ik dat m'n gevoel wel begint te veranderen... ik heb eerlijk gezegd weinig hoop meer dat ik de volgende ronde zwanger wordt, denk nu meer in termen van: hopelijk lukt het dit jaar! Verder merk ik dat ik er aan de ene kant minder mee bezig ben, in de zin van dat ik er nuchterder naar ben gaan kijken, wetend dat het nog makkelijk maanden, zo niet jaren kan duren, maar aan de andere kant lijkt het ook wel of ik steeds emotioneler word. Zeker als ik mensen om me heen zie die binnen een maand zwanger raken of die net een kleintje hebben gekregen, dan kan ik daar echt behoorlijk overstuur van raken en bang worden dat het ons nooit meer gaat lukken!
Hoe ervaren jullie dit? Zijn jullie allemaal nog vol goede hoop elke keer, of zijn jullie er ondertussen ook wat nuchterder naar gaan kijken? (ik kijk ondertussen al lang niet meer op van buikpijn, rommelende darmen, veel slijmverlies, pijnlijke tepels en misselijkheid; als ik iets geleerd heb is het wel dat je lichaam je goed voor de gek kan houden!)

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Liefs, 10e

He 10e
Ik ben al iets langer bezig dan jij: twee jaar
Maar ik begrijp je gevoel goed.
Als ik de verhalen af en toe lees over meiden die na 3 maanden al helemaal denken dat er iets mis is, dan kan ik daar  echt niet mee praten.
Maar ondertussen heb ik hier twee fijne groepjes meiden gevonden waarbij ik me helemaal thuis voel.
1 groepje met meiden die allemaal langer bezig zijn dan een jaar
1 groepje meiden die net als ik voor het eerst (of in elk geval nog maar net) naar de gyn gaan.

Ergens jammer dat het bij hun ook niet lukt, maar aan de andere kant fijn dat er meiden zijn die hetzelfde meemaken en waar ik dus goed mee kan praten over wat ik meemaak en voel.

Ik ga eerst een weekje op vakantie als je daarna zin hebt kletsen we dan gezellig verder oke?

Hoi 10e

Wij zitten nu in ronde 13. Mn NOD is ongeveer vandaag. Als ik  nu gewoon weer ongesteld word, dan stappen we naar de HA.
Ik had bij ronde 9 echt een dip dat het nog steeds niet gelukt was. Ik denk er nu ook iets nuchtiger over. Natuurlijk hoop ik dat ik zwanger ben, maar ik ga niet meer testen een paar dagen voor mn NOD.
En van die kwaaltjes kijk ik ook niet meer op!
Mn nichtje is 34 weken zwanger. En zij weet ook dat we er mee bezig zijn. Zij praat er dan ook niet al te veel over. En probeert me ook tips te geven. haha
Bij mn collega (ook zwanger) is het heel anders. Zij had het niet gepland en rookt gewoon nog. De wereld is oneerlijk he??

Ik wens je heel veel sterkte en succes toe!! groetjes Inge

hoi,

Ik ben ook al 1,5 jaar bezig!! Maar dan voor een tweede kindje. En ook ik snap jouw gevoel zeker! Bij ons duurt het zeker langer als bij de gewone stellen.. Maar ja .. je moet maar blijven hopen hoor, het is en blijft een wonder die je zelf niet kan plannen.
Dus keep the faith!!

groetjes Thera

hoi hoi

wij zijn ook al langer dan een jaar bezig. bij ons is het punt niet zwanger worden, mar zwanger blijven.
2x zwanger in ronde 5, maar beide keren een miskraam. de eerste miskraam was met 14 weken, en de 2de met 5,5 week. de laatste miskraam is deze week gebeurt.

ik kan de verhalen van meiden die net beginnen en nu al mopperen ook niet meer lezen. ik word er zo gefrustreerd door.

bij ons gaan ze nu een chromosomen onderzoek doen. ben benieuwd, al heb ik al gelezen dat daar vaak niks uitkomt.

veel liefs Carina

Terug
Bovenaan