wie ook voor de 2e keer zwanger met een negatieve bloedgroep

hi
ik ben nu ook voor  de tweede keer zwanger met bloedgroep A negatief.
volgende week moet ik bloed prikken om te kijken of ik antie stoffen aanmaak.
maar maak me niet zoveel zorgen.
groetjes nimf

Hallo, ik ben voor het eerst zwanger en heb A neg. Ik maak me er niet druk om. Ik heb er wat over gelezen en volgens mij worden er voldoende voorzorgsmaatregelen getroffen.

Ik ben voor de 2e keer zwanger met een negatieve bloedgroep. Maak me ook geen zorgen, want ze houden dat altijd in de gaten.

Voor Jackie: als je als zwangere vrouw een negatieve bloedgroep hebt, kan het zijn dat jouw kindje een positieve bloedgroep heeft. Als het bloed zich vermengt (wat bijna nooit voorkomt, maar het kan gebeuren tijdens de bevalling) kan jouw lichaam antistoffen aan gaan maken en daar kun je ziek van worden. Dat is volgens mij de korte Sesamstraat-uitleg . Maar je verloskundige/gynaecoloog kan het je waarschijnlijk beter uitleggen. Het is dus niet echt gevaarlijk, want je bloedgroep wordt altijd aan het begin van je zwangerschap bepaald en tijdens of na je bevalling (dat weet ik niet meer precies) krijg je een prik waardoor je geen anti-stoffen aanmaakt.

Groeten, Roebie

Ik ben al bevallen in december 2006 maar lees weleens mee. Toen kwam ik dit onderwerp tegen. Ik heb ook a negatief. Er wordt dan met 30 weken bloedgeprikt om te kijken of er antistoffen in je lichaam aanwezig zijn. Ik kreeg toen ook gelijk een spuit uit voorzorg. Na de bevalling moet er bloed uit de navelstreng gehaald worden en gelijk naar het ziekenhuis gebracht worden. De bloegdroep van het kind wordt dan bepaald en als het kind een positieve bloedgroep heeft moet jij binnen 24 uur een spuit krijgen. Dit alles is niet gevaarlijk voor jezelf of dit kindje maar wel voor de kinderen in je volgende zwangerschap.

Hoop dat je het begrijpt.

Groetjes en allemaal nog veel plezier met de zwangerschap.

hallo
ik ben voor de tweede keer zwanger en heb o negatief, de eerste keer is er niks aan de hand geweest, dus we hopen nu ook niet.
wel moet je een keer extra bloed laten prikken.
groetjes

Terug
Bovenaan