wie ook weerzin tegen bepaald voedsel?

Dag allemaal,

Ben nu net 7 weken zwanger en heb sinds een paar dagen een verschrikkelijke weerzin tegen vlees/ warm eten.
Is eigenlijk ontstaan toen ik wat misselijk werd.
Salades, fruit, yoghurt en brood gaat goed, maar zodra ik  warm vlees zie, draait mijn maag zich om.

Herkenbaar? Of heeft iemand dit met andere dingen?

groetjes
Laura

Heel herkenbaar!! Heb iid ook tegen warm eten en vlees. Zou het liefst de hele dag brood eten of bij het avondeten een pasta ofzo. Dat gaat dan nog wel...

Heb ook weer erg veel zin in leverworst (jammer dat je daar niet zoveel van mag als je zwanger bent) en kijk nu alweer uit naar de eerste perzikken en nectarines. Tja, ach, hoort erbij zou ik maar zeggen:)

En vlees kan je toch vervangen door vleeswaren op je brood of vind je dat ook niet lekker?

Groetjes,
Jo

Hi Jo, moest erg lachten om de leverworst. Ben namelijk ineens dol op kalfssmeerleverworst op brood. Dat at ik voorheen NOOIT!

Ik las dat smeerleverworst wel mag, dus eet daar 4 boterhammen mee. Maar ham en dat soort spul hoef ik ook niet. Eet verder veel jam en speculoos.

Vandaag lijkt het wel beter te gaan, ben nu krabbetjes aan het bakken en ging niet al over mijn nek bij het marineren, dus ga het proberen vanavond.

Zei al: je bent nog maar net bevrucht of die kids bepalen al wat er wel en niet gegeten wordt!!! haha

Ben wel blij dat ik nog genoeg wel lust (gezonde dingen), want honger heb ik de hele dag. Moest vanmorgen tijdens een overleg op mijn werk me zelfs verexcuseren om even wat te eten te pakken. Hoop niet dat het opvalt, want ze weten het nog niet.

groetjes
Laura

Hai,

Ben nu 6 weken zwanger.
Normaal ben ik altijd wel in voor een patatje, pas vroegen ze het op mijn werk of ik wilde, nou ik moest nog net niet overgeven.blah
Raar he. Maar de andere keer heb ik het weer met warm eten, dat me dan weer tegen staat.
Heb niet iets wat ik nu meer eet dan eerst, misschien  komt dat nog.
Ben een beetje met vlagen misselijk.
Maar brood dat gaat er altijd wel in.

Grappig he hoe heel je lijf reageerd op zo'n zwangerschap.

Ik wist niet dat je wel smeerleverworst mag eten. Haha, ga er gelijk om morgen!!

Ze zeggen altijd dat wat je nu lekker en veel eet je kleine straks ook veel eet en wat je niet eet je kleine straks ook niet eet. Was erg bang dat dat bij ons bij de eerste ook ging gebeuren want toen moest ik echt geen brocolli of bloemkool. (als ik er nu aan denk trouwens ook niet...) Maar gelukkig eet onze oudste alles en ook houdt hij ook erg veel van vlees(waren).   Dus bij de tweede ben ik toch wat minder bang daarvoor en eet ik gewoon waar ik op dat moment zin in heb... Probeer wel zoveel mogelijk gezond, maar dat lukt nie altijd!

Eigenlijk eet ik de hele dat liever niks, maar ja ik heb wel honger en word ook enorm misselijk als ik niet of te laat eet... Dus probeer maar wat, soms smaakt het me toch wel als ik het ga eten, maar moet me er echt toe zetten.
Bij de 1e at ik juist heel veel en dan vooral tosti's en frikandellen. Nu eet ik ook nog wel tosti's, omdat gewoon brood me helemaal tegenstaat, maar echt van harte gaat het niet. Af en toe, zoals vandaag, kan ik wel enorm zin krijgen in iets. Vanmiddag was dat vis en vanavond chocola, maar na een paar stukjes heb ik er dan wel weer genoeg van gehad.

Ach nou ja, misschien kom ik nu niet zoveel aan als de vorige keer haha

Liefs, Yvette

Haha grappig zeg. Ik moet er ook niet aan denken om warm eten of vlees te eten. Elke avond probeer ik het weer, maar krijg geen hap door me keel. Ik eet daarna dan maar een cracker of een ijsje zoiets. Brood en een gebakken eitje gaat dan wel weer heel erg goed. Ik kon me voorheen dwingen als ik geen trek had om wat te eten maar nu echt niet.

Groetjes Karlijn

Hoi,

Ik ben nu 7w en 3d zwanger en ik begin nu ook misselijk te worden. Ik ben eigenlijk de hele dag misselijk en moe. Het enige wat helpt is vaak eten. Ik vind yoghurt, fruit,  sapjes en dergelijke ook het fijnst. Ik heb nu wel een zwak voor frikandellenbroodjes met bladerdeeg. Ik ben er nu één aan het eten haha. Avondeten hoeft van mij niet, maar ik eet het toch en daarna ben ik weer van de misselijkheid af. Bij mijn vorige twee zwangerschappen was ik niet zo misselijk. Kan de misselijkheid oo niet door vermoeidheid komen?

Groetjes Segunda

Terug
Bovenaan