wie ook zwanger na mk?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben even benieuwd wie er zwanger is na een mk, ik heb zelf een mk gehad in augustus, kreeg met de 10weken echo te zien dat het kindje gestopt was met 8 weken, nu ben ik ruim 5 weken zwanger en kan echt geen moment genieten, ben zooo bang voor weer een teleurstelling. Nu had ik gevoelige borsten en nu niet meer en ik heb veel buikpijn gehad.

Ik zou graag wat verhalen horen van mensen met dezelfde ervaring.

groetjes natascha

Ook ik heb in augustus een miskraam gehad. Na zes weken kreeg ik ineens bloedingen en naar een week ging het toen ook mis. We waren hier erg verdrietig van het was zo gewenst. Wel besefte we allebei dat het vruchtje niet goed was en dat het daarom door mijn lichaam werd afgestoten. Het feit dat ik na het stoppen met de pil zo snel zwanger was gaf ons in elk geval het gevoel van het kan wel. Ook hoor je dan ineens dat veel meer mensen het is overkomen. Dat neemt niet weg dat het heel verdrietig is en voor ons was het toch een soort rouwproces. Maar we gingen er wel weer voor. Daarna was ik een keer ongesteld en toen weer zwanger de eerste weken waren ook wij heel onzeker. Met zeven weken kreeg ik een vroege echo en dat was goed dat stelde ons al wat meer gerust en met twaalf weken de volgende en de kleine was toen heel actief en alles zat erop en eraan. Toen konden we er nog meer van genieten. Inmiddels ben ik 16 weken en we zijn hartstikke zwanger we genieten er volop van.

Hallo Natascha,

Ik heb in maart 2007 een mk gehad (met bijna 12 weken) en was binnen een maand weer opnieuw zwanger. Ook ik kon hier de eerste 12 weken niet van genieten hoor. Je bent toch heel bezorgd dat het weer mis gaat. Maar probeer er vertrouwen in te hebben en ga wat leuke dingen doen om je een beetje af te leiden.
In het begin van mijn tweede zwangerschap had ik ook buikpijn (soort menstruatiepijn), maar alles is heel erg goed gegaan. Wil dus eigenlijk niet zo heel veel zeggen. Je ichaam moet gewoon wennen aan de zwangerschap. Misschien is het de innesteling wat je voelt of had je gewoon rond deze tijd je menstruatie meten krijgen. Zo'n kleintje is eigenlijk een indringer in je lichaam waar het tegen vecht. Het moet natuurlijk geaccepteerd worden.
Nu ben ik vandaag precies 37 weken (!!!) en wachten we met spanning af tot ons wondertje wil komen. Bij jullie gaat het ook vast heel goed.
Heel veel succes ermee!

Liefs Mineko

Hai hai,

Ik ben inmiddels 19 weken zwanger na 2 miskramen, een MA in april 2007 en een spontane miskraam in augustus 2007. Daarna direct weer zwanger en onze eerste weken waren net zo als die van jullie allemaal. Maar nu vet genieten van deze waarschijnllijk laatste zwangerschap. Gelukkig hadden wij op het moment van de miskramen al twee lieve kids, dat is een enorme troost.
Jullie allemaal veel sterkte en genieten van de nieuwe zwangerschap.

Groetjes Inge

Hallo,

ons eerste kindje is geboren en overleden met 21 weken en 5 dagen zwangerschap dat was november 2006.
in april 2007 was ik weer zwanger, een weekje mochten we proeven van ons geluk helaas daarna kreeg ik een spontane miskraam.
Ik was blij dat mijn lichaam nu zelf aangaf dat het kindje niet gezond was en dat het afgestoten werd.

In augustus ben ik weer zwanger geraakt, en ben vandaag 20 weken zwanger.
De aanloop naar elke echo vind ik killing, maar als we dan weer ons kindje hebben zien spartelen, dan zit ik weer op mijn roze wolk.
Ik geniet wel maar wel met een zwart randje.
We weten dat we weer een dochtertje krijgen en dat ze tot zover gezond is.
Toch blijft de angst, die gaat pas weg als ik een gezond kindje in mijn armen heb.

Liefs Randy

Hoi Hoi,

Ook ik heb in april een miskraam gehad.
Een zware teleurstelling.
Gelukkig was  het vrij snel weer raak (al duurde het voor mijn gevoel erg lang).
In juli bleek ik weer zwanger te zijn.
Wat waren we blij. Maar genieten, nee dat kon ik niet.
Zelfs niet nadat we met 8 weken een echo hadden gehad.
Met 10 weken mochten we weer komen voor een echo en alles was gewoon goed.
Toch kon ik niet genieten.
Pas toen we met 22 weken de 20 weken echo hebben gehad en we hoorde dat alles (in eerste instantie) goed bleek, viel er een last van mijn schouders en vanaf dat moment kon ik pas echt gaan genieten!
Het is heel erg, maar zo'n miskraam doet toch meer met je dan wat je zelf verwacht.
Ik ben nu 26 weken en 3 dagen zwanger en geniet nu op ieder moment van de dag van mijn zwangerschap.
Dit komt mede doordat ik de kleine nu heel duidelijk voel schoppen en dus weet dat er leven in zit.
Meid geniet van je zwangerschap, het komt goed!

LIefs Essie

Ik heb in Febr. een miskraam gehad met bijna 7 weken zwangerschap! Het was voor ons ook best wel een klap, maar we waren wel blij dat het lichaam zelf aan gaf dat het niet goed zat!
Voordat bij mij mijn cyclus weer op gang was ( dit duurde even) gingen we er uiteindelijk toch weer voor en was ik na een maand alweer zwanger van ons 2e wondertje!

De eerste paar maanden bleven ook voor ons weer erg spannend, je bent blij als je misselijk bent, gespannen borsten hebt enz.. en als je dan een dag niets voelt slaat de onzekerheid weer toe.. Ik kon ook echt pas goed genieten vanaf zo'n 14/15 weken.
ben inmiddels 32 weken zwanger en kan niet wachten tot de kleine geboren gaat worden!

maar ik snap je heel goed.. het zijn gewoon hele spannende weken en ik hoop voor je dat je snel kunt gaan genieten van het wondertje in je buik!

Groetjes,

Suus

Terug
Bovenaan