wie ook zwanger van tweede na totaalruptuur?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben nu 39,4 wkn. zwanger van de tweede. Bij de bevalling van mijn eerste kindje (drie jaar geleden) had ik een totaalruptuur. Deze is toen onder narcose gehecht en ik heb er daarna nog bijna 1,5 jaar last van gehad. Nu weet ik dat de kans dat ik dit bij de tweede weer krijg echt heel klein is, maar wie van jullie heeft dit ook meegemaakt en hoe gaan jullie hiermee om? Soms hoor je wel eens dat je het littekenweefsel soepel kunt houden met bepaalde middeltjes. Ben benieuwd. Vind de aankomende bevalling daarom wel extra spannend.

Liefs Mariëlle

Hoi Mariëlle,

wat vervelend voor je dat je nog zo lang last hebt gehad van de ruptuur. Ik kan me goed voorstellen dat het dan spannend is deze keer. Ik heb zelf een subtotaalruptuur gehad en heb er daarna nog ongeveer een half jaar last van gehad. Ik ben nu niet zwanger, maar als ik aan een volgende bevalling denk is dat ook het enige waar ik me druk om maak. Ik heb me dus al voorgenomen om dan braaf de laatste weken van m'n zwangerschap m'n perineum te masseren. (Tja, je moet wat.....) Hiervoor heb je b.v. van Weleda speciale perineummassageolie. Door de massage wordt het littekenweefsel weer wat soepeler.
Wens je heel veel succes met de laatste loodjes en met de bevalling!

Groetjes,
Margrethe

Hoi Margrethe,

Bedankt voor je reactie! Rot zeg dat jij ook zo lang last hebt gehad van je ruptuur. Ik vind een half jaar namelijk ook al erg lang. Aangezien ik nog steeds niet ben bevallen ga ik morgen die creme van Weleda halen. Ik dacht al dat er iets voor was, maar ik wist niet wat. Baat het niet dan schaad het niet. Dankjewel.

Liefs Mariëlle

Dag dames

Ik wilde even vragen wat een reptuur was???
Heb helemaal geen idee.

groetje en succes verder

Hoi P3,

een totaal ruptuur is als je bent ingescheurd tijdens de bevalling. Je kunt gewoon inscheuren ( een ruptuur) en je kunt zover inscheuren van je vagina tot en met je anus, dat is een totaalruptuur.
Hoop dat het een beetje duidelijk is, enne dames, sterkte ermee.

Groetjes Sharon.

Terug
Bovenaan