Wie rijdt of reed intensief paard en had moeite met de bevalling??

Hallo allemaal,

ik ben nu 33 weken en begin zo stillekes aan weer aan de bevalling te denken...alleen had ik best veel moeite met het persen, omdat ik al 20 jaar paardrij, ooit wel 5 uur per dag en mijn bekken dus lichtelijk in een zittende houding is.
Mijn opzet was ook om op een baarkruk te bevallen, gewoon thuis, maar doordat ik geen weeen meer had nadat mijn vliezen al bijna 24 gebroken waren, moest ik dus naar het ziekenhuis...

Ik hoor het wel,

Groetjes Valerie

PS Ik maak me absoluut niet druk, want ze is er toen ook uitgekomen...!!

Ik ben in April dit jaar bevallen van een gezonden dochter.
Ik rijdt zelf sinds mijn 4e jaar al paard, dus al 23 jaar.
Ik heb zelfs een eigen paard dus je kan wel raden hoevaak ik
paardrijd (iedere dag dus). Mijn angst was ook erg groot omdat
ik wildwest verhalen had gehoord van allerlei verschillende mensen.
Ik was ondertussen zo bang dat mijn kind niet door mijn bekkenkanaal ging passen.
Uiteindelijk werd er  op verzoek van mijn vk een echo gemaakt om te kijken of het allemaal wel ruim genoeg was. Dit werd echt gedaan om mijn angst weg te nemen. Maar hoe ze mij ook verzekerde  dat het allemaal goed zal gaan, mijn angst bleef.  Mijn dochter wilde ook niet indalen en dat was voor mij een voorteken dat alle verhalen over paardrijden waar waren. Nou op 11 april is mijn dochter op de normale / natuurlijk weg ter wereld gekomen, dus alle angst was voor niets (gelukkig).

Hoi Valerie.
Ik rijd sinds een jaar of 10 paard (zo'n 4 keer in de week, eigen paard..) en ik heb op zich een goede bevalling gehad. Hij duurde 4,5 uur, waarvan ik ruim een uur heb geperst. Misschien dat dat idd wel aan het paardrijden had gelegen, maar ik had juist ook weer gehoord dat als je paardrijd je zoveel kracht heb van onder dat je veel harder kan persen.. Ach en het is net wat je zegt, ze is eruit gekomen en dat zal bij de volgende ook weer zo zijn!!
Succes en groetjes Anne-Marie

Hai Valerie,

Ook ik heb een eigen paard.

Drie en een halve week geleden ben ik bevallen van mijn zoon Tobi. De bevalling was niet zwaar te noemen en het persen al helemaal niet. Ik had geen persweeen, dus ik moest het op eigen kracht doen. Na maar twintig minuutjes kwam Tobi ter wereld.

Op www.bokt.nl loopt hier ook een topic over en zoals je daar kunt lezen verschillen de meningen hier nogal over. Er zijn veel vrouwen die al jaren lang paardrijden en net als ik geen enkel probleem hebben ondervonden hiervan bij hun bevalling.

Gr. Laura

Hoi Valerie,

Bij mijn eerste bevalling reed ik ook paard (tot het moment dat ik er niet meer op kwam, hahahaha). Uiteraard kreeg ik veel commentaar over het feit dat je dan nog paardrijdt terwijl je zwanger bent. Nadat ik niet meer ging paardrijden ben ik op zwangerschap aerobic gegaan.

Hier worden veel bekkenbodem spieren geoefend. Bijna alle vrouwen moesten leren spannen en ik moest leren ontspannen. Maar goed net wat je zegt alle babies komen eruit. Hoe dan ook!

Het fijne is wel na de bevalling. Heel veel vrouwen hebben toch wel wat last van incontinentie en bij vrouwen die hebben paard gereden is dit vaak niet het geval! Dat is ons pluspuntje dan!

Hoe dan ook veel sterkte met bevallen.
Groetjes  Sandra
(21 wkn 3 dgn, april forum)

Terug
Bovenaan