wie slaapt er nog meer zo slecht

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

Wie herkent dit? Sinds ik zwanger ben, nu ruim negen weken, slaap ik zo licht dat ik van de normale acht uur slaap er misschien net vier per nacht haal. Ik val gewoon niet in slaap! Ik lig niet te malen of zo, maar ik blijf gewoon wakker. Vannacht zag ik het ook weer half vijf worden en ik was om 7 uur dus niet mijn bed uit te branden.....
Ik doe er alles aan om te slapen: geen koffie, thee, stukje lopen, warme douche, warme melk enz maar het wil niet. Ook moet ik er meestal wel vijf, zes keer uti op een nacht om te plassen. Ik houd het maar net vol op mijn werk, drie dagen per week... Weet iemand of je tijdens je zwangerschap iets van Melatomatine of Valdispert mag nemen? Of heeft iemand andere goede tips?

Dit hoort erbij. Jammer maar helaas. Je gaat lichter slapen en meer dromen. Per saldo dus een onrustige nacht. Ik heb wel eens het idee dat je lichaam zich al aan het voorbereiden is op de nachtvoedingen.  Ik ben altijd wakker om dezelfde tijden.

Valdispert mag je geloof ik niet tijdens je zwangerschap en dat andere maltonine weet ik niet. Vraag het eens na bij de apotheek.

Ingeborg

Ik ben bang dat er niet veel aan te doen is. Naar mate je langer zwanger bent gaan er nog meer dingen meespelen die je uit je slaap houden... Voordeel is wel dat je later in je zwangerschap met verlof bent en je dan dus 's middags kunt bijslapen, maar dat duurt voor jou nog even. Ik moet er wel bij zeggen dat het slechte slapen bij mij in fases gebeurde in het begin.

Groetjes, Marisa

Hallo,
In mijn eerste periode van de zwangerschap heb ik last gehad van slapeloosheid. Ik was klaar wakker, kon echt niet in slaap komen. Ik heb toen veel boeken uit gelezen, zelfs een keer de strijk gedaan. Ik werkte toen onregelmatig en de nachtdiensten kwamen als geroepen, want overdag kon ik wel slapen.
Maar het is allemaal erg vervelend. Hopelijk gaat er bij jou nog een keerpunt komen.
Groetjes, Yoeke

Hi Frees,

Ook ik heb slecht geslapen in mijn zwangerschap, maar dan de hele zwangerschap al door. Bij mij had het te maken met een ijzertekort (laag Hb gehalte). Dan slaap je 's nachts slecht, ook al ben je nog zo verdomde moe.

Van mijn huisarts kreeg ik Passiflora Tinctuur. Dat is een homeopatisch middel. Het is zo bij de apotheek te koop, maar ik zou aanraden eerst even te overleggen met verloskundige of huisarts. Want ik weet niet of zomaar iedereen het mag hebben natuurlijk. Als ik jou was, zou ik sowieso niet zomaar iets gaan slikken, ook al beweren hier mensen dat iets wel kan. Daarbij is het fijn als de huisarts en/of verloskundige weten wat je binnen krijgt. Ik heb op de Passiflora best goed kunnen slapen. Nog af en toe wel wakker en zo, maar dat hoort er ook een beetje bij.
Inmiddels ben ik 35 weken en wel gestopt met Passiflora. Slaap dus weer heel erg slecht, maar ik zit in mijn zwangerschapsverlof, dus ik slaap overdag een beetje bij.

Sterkte met je slapen.

Groetjes Tamara.

Beste Frees

Ja hoor ik weet ook waar je het over hebt !
De eerste 16 weken sliep ik hooguit een uurtje of 3 en als het dan een keer lukte dan snurkte mijn man zo hard !
Ik kon hem soms wel wat doen hoor ik ben nu 22 weken zwanger en het slapen word weer wat beter gelukkig.
Ik hoop dat bij jou ook het keerpunt nog komt Veel succes ermee!
Groetjes kim

Terug
Bovenaan