wie sport er nog?

Even een kort vraagje.
Ik ben zelf nog steeds fanatiek aan het sporten (2 á 3 keer per week) en voel me er goed bij. Als ik niet sport word ik chagrijnig, voel ik me lusteloos. Mijn vk, die toevallig bij dezelfde sportschool traint, zegt dat het alleen maar goed is. Bij mijn eerste heb ik nog alles gedaan tot vier weken voor de bevalling (behalve springen) en daar was ik heel blij mee. Ik was fit, kon de bevalling goed aan en was snel weer herstelt.
Maar bijna iedereen vindt het raar dat ik nog sport, alsof ik enkel nog op de bank mag zitten. Maar als ik dat doe word ik juist moe (en dat ben ik toch al zo erg). Sporten geeft me juist energie en ik vind het leuk.
Nu zie ik nooit zwangere sporters en gezien de reacties die ik krijg zijn ze er misschien ook niet zoveel, of juist wel?
Kortom, zijn er hier nog meer sporters?

Erica

hoi

zelf sport ik niet veel. omdat ik last van me bekken heb. maar als je er goed bij voelt. moet je gewoon door gaan je lichaam geef zelf wel aan wat je wel en niet meer kan.

groetjes danielle

Lekker dat je nog zo kan sporten!!!
Bij de oudste heb ik tot 2 dagen voor mijn zhuis opname gesport. Was toen wel gereduceerd tot 2x in de week zwembad, want het sportschool sporten heb ik er toen met 32 weken aan gegeven, dat wou niet meer. Was dus ruim 39 weken toen ik voor de laatste keer in het zwembad lag en mijn baantjes aan het trekken was (daar zie je echt geen zwangere buiken en iedereen gaat een heel eind voor je aan de kant als je dan op je rug zwemt en die dikke pokkel boven water haha).
Bij de jongste heb ik tot aan de zw.schapsgym gesport. Die zw.schapsgym was echt lekker fanatiek, dus toen heb ik het gewone sporten stop gezet en werd het dus gym + 1x zwemmen in de week.

Nu had ik me voorgenomen om wederom tot minimaal de zw.schapsgym door te aerobicen (+zwemmen) maar met 16 weken kon ik al amper meer een side step maken door bekkenpijn.... zelfs als ik heel smal stapte had ik al pijn, dus helaas deze keer niet zo'n actieve zw.schap.
Ga nog wel 4x per dag op en neer naar de basisschool, dus krijg wel beweging, maar eigenlijk is zelfs dat qua teveel aan het worden, dus denk dat ik zelfs dat niet vol ga houden tot aan de bevalling .

Geniet lekker van je uurtjes in de sportschool! Zolang jij naar je lijf luistert en je er goed bijvoelt is het alleen maar lekker toch juist?

groetjes,
Marije

Hoihoi,

Ik deed tot drie weken geleden nog twee keer per week fitness en 1 keer zwemmen en klom ook nog wel op mijn paard. Nu ben ik terug van vakantie (heb elke dag gezwommen) en ik ga komende week weer naar de sportschool, hoewel het fitness me steeds moeilijker afgaat (is circuittraining en ik krijg het maar niet voor elkaar om rustiger aan te doen). Heb met de bazin gesproken en die raadde me de banken aan, moet daar nog even over denken, vind ik eigenlijk meer iets voor de ouderen...  Nou en zwemmen ga ik ook weer gewoon doen. Weet alleen niet of ik ook nog op mijn paard ga, zoals ik al eerder schreef kan ik niet zo goed rustig aan doen, zit ik erop dan wil ik ook echt rijden ook. Daar kreeg ik wel wat last van (buik en rug).... ben dus bang dat dat maar niet meer moet. Zucht.
Absoluut blijven sporten als dat gaat! Alleen maar beter voor jezelf en daardoor ook voor de baby!
Succes en sportse,

D. 29 weken zwanger van de eerste

Hallo,

Lekker blijven sporten! Ik ben ook nog een keer of drie per week in de sportschool te vinden (31 weken zwanger).
Al bij  mijn eerste bezoek aan de verloskundige heb ik gevraagd naar wat er "kan" met sporten en zij gaf aan dat je tijdens je zwangerschap niet ineens meer moet gaan sporten dan normaal. Voor mij is normaal vijf keer in de week trainen, dus 3 keer op een rustiger niveau is alleen maar goed! Het kan nooit kwaad om fit aan een bevalling te beginnen ;-).

Enige tip die ik meekreeg en waar ik me aan hou: Let wel op dat je, als het een keer niet lekker gaat je wat minder fanatiek aan de slag gaat of wat eerder stopt.

Sport ze!

Terug
Bovenaan