wie stopt eerder met werken ivm rugklachten?

Hoi, ik ben 22wk en nu al ontzettende last van mijn rug, ik heb een kantoorbaan en probeer zo veel mogelijk tussendoor even te bewegen maar het is erg vermoeiend...

Hoe doen jullie dit?

Hoi..

Ik ben zelf 14 weken en 2 dagen zwanger van de 1ste.. en heb al een dikke maand hele erge last van mn rug en bekken en heupen enz enz.. ik ga nu 1x in de week naar mensendieck, om oefeningen te odne om alles zo soepel mogelijk te krijgen en houden! maar als ik die oefeningen heb gedaan op de grond, kom ik niet meer overeind! AUW!

Ik zelf had een schoonmaakbaantje, en was oppas.. dit schoonmaken kon ik echt niet meer ging er aan kapot gewoon.. kon niet meer bukken of mn sokken en schoenen aan of uit doen, aankleden wilde niet meer..dus ben er gewoon mee gestopt.. baas wilde niet mee werken.. moest gewoon komen van hem.. maar de vk adviseerde me om gewoon te stoppen.. gelukkig liep mn contract af en ben ik er nu van af! dus op het moment doe ik niks.. en ik moet zeggen dat alleen stofzuigen of even boodscahppen doen al teveel is.. en het is echt niet leuk te noemen! bahh.. maar het hoort erbij zullen e maar zeggen..
nou succes in ieder geval! rustig aan doen!

Grtjs Chantal   14 weken 2 dagen zw..

Hoi Lizette,

Ik kan je een handje geven hoor helaas. Ik ben nu 15 w + 6 d zwanger en zit nu al voor de 4e week in de ziektewet wegens rugklachten.
Mijn baas heeft wel vervangend werk maar wil het me op de een of andere manier niet geven. Ben bij de arbo arts geweest en van hem mag ik gewoon dit werk niet doen !!!
Er zit nu maar 1 ding op..................GENIETEN VAN JE ZWANGERSCHAP EN RUSTIG AAN DOEN!!!!
Doe dus geen dingen die je niet kan en voel je zelf daar dan ook niet schuldig over!!!!

Fijne zwangerschap toegewenst,

Heel veel liefs
Gaby

hoi lizette,

Momenteel werk ik niet, maar toen ik zwanger was van mijn zoontje, werkte ik 42 uur per week in een winkel.
Ook ik liep tegen het probleem dat ik erge rugklachten kreeg, maar mijn baas piekerde er niet over om mij te helpen met vervangend werk. Ook wilde hij mij niet in contact brengen met een arbo arts, dus was ik genoodzaakt om al vroeg in de zwangerschap thuis te gaan zitten, met wat later bleek zwangerschapsischias.
Hoop voor jouw dat het niet zover komt, trek optijd aan de bel bij je baas, en werkt die niet mee, denk dan vooral aan jezelf, want je rugklachten forceren is ook niet goed.
Geniet van je zwangerschap,

Groetjes Rianne
12w1d

PS. Voor je werkgever zijn dit soort situaties financieel vaak goed geregeld, voel je dus niet schuldig als je genoodzaakt bent om de ziektewet in te gaan.

hoi Rianne,

Wat een eikel die oude baas van je!! Ongelooflijk!!
Je hebt gelijk. Het is financieel goed geregeld, dus als je pijn hebt of ziek bent, kan je gewoon zonder schuldgevoel ziek zijn! Bovendien, is je zwangerschap niet veel belangrijker?

Bien

Hoi Lizette,

die rugklachten komen mij ook niet geheel onbekend voor...

Ik heb ook een kantoorbaan en heb inmiddels een voetenbankje onder mijn bureau gezet om zo een goede houding te houden de hele dag door en te voorkomen dat ik onderuit gezakt ga zitten.

Op zwangerschapsyoga heb ik inmiddels een aantal oefeningen geleerd om je rug enigszins te ontspannen.
1. Ga liggen met je benen iets omhoog, knieen licht gebogen, voeten op de grond;    
      probeer nu je bekken te kantelen (werk vanuit je buikspieren en niet vanuit je  
      voeten)  en druk je onderrug (deel bij je heiligbeen) plat tegen de grond. Herhaal dit  
      enkele keren.
2. Ga op handen en knieen op de grond zitten en laat je buik hangen. Concentreer je
      op je ademhaling die je zoveel mogelijk via je buik laat lopen. Probeer nu je rug
      steeds te hollen en te bollen.

Misschien heb je baat bij de oefeningen. Ik snap wel dat je ze niet tijdens je werk kunt doen, maar 's avonds voor het naar bed gaan werkt het bij mij toch best
ontspannend.

Succes!!

Groeten Gwendolien.

hoi ik ben alien ik ben nu 19 weken en ben sind vorige week al gestopt met werken i.v.m aanhoudende rugklachten   ik werk in de verzorging met bejaarden s,avonds van zeven tot tien maar ik kon de moed niet meer opbrengen om s,avonds al zonder last van de rug te hebben naar mijn werk te gaan om ook nog eens rond de 20 bewoners naar bed te brengen ik ben s,avonds compleet uitgeteld pijn in de rug uitstralend naar de bekken en benen het viel me tegen om de keuze te moeten maken en op het werk waren ze er ook niet zo blij mee ook al krijgen ze volledig voor je vergoed mijn afd.hoofd reageerde heel bot en toen ik wilde opsommen wat mijn klachten waren kapte ze mij zo af en ik moest maar naar pz bellen en zij belde mij wel een keer [ nou haar kennende dan duurt dat nog een poos] jaren lang zet je je trouw in op je werk invallen en extra werken ok ik kom wel weer opdraven   maar nu blijkt maar weer je bent maar gewoon een nummer hoor
nou ik heb er geen schuldgevoel meer van en ben blij met mijn keuze ik heb eindelijk eens aan mijn gevoel toegegeven i.p.v die van mijn werkgever en dat maakt me sterk
wat jou betrefd doe wat jou het beste lijkt is de energie op dan stop je er gewoon mee zei mijn vk en dat gaf mij de doorslag te bellen met ik kom voorlopig niet weer
geef toe aan je lichaam en heb absoluut geen schuldgevoel
groeten alien 19 weken zwanger van de 4de [aprilforum]

Terug
Bovenaan