Wie twijfelt ook over wel/ niet peuterspeelzaal?

Ze werken hier op de peuerspeelzaal met vaste dagen. Ik geloof de maandag en de donderdag en de dinsdag en de vrijdag zijn aan elkaar gekoppeld. De ene dag mag je dan 's morgens en de andere dag 's middags. De woensdag is als je 1 dagdeel wilt.
Maar ik werk drie dagen waarvan ze twee dagen naar mijn moeder gaat en 1 dag naar een oppas gezin. Als ze bij mijn moeder is heeft ze het prima naar haar zin en die onderneemt ook genoeg met haar en als ik niet werk vind ik het veel te leuk dat ze thuis is en doen we allerlei andere dingen.
Ik zie dan ook die hele peuterspeelzaal niet zitten. Hoe denken jullie hierover?

Groetjes

hoi,

zijn er in het oppasgezin ook andere kleine kinderen? En komen er weleens kinderen bij je over de vloer? Dan zou ik het ook niet doen. Je kindje heeft het al druk zat zo toch? En ze lert om ergens zonder jou te zijn en ze doet dan genoeg sociale contacten op.
Ik werk 3 middagen en Jasmijn gaat dan naar de kinderopvang. Bij mij is het dus ook niet aan de orde,
Ik heb een vriendin die niet werkt en ze heeft een vrij eenzaam bestaan, weinig vrienden en een kleine familie zonder kleine kinderen, zij heeft er heel bewust voor gekozen om het wel te doen voor het sociale gebeuren.
Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat het wel lekker is om even een uur of 2-3 zonder kind te zijn! Dan zou de woensdagmiddag wel heel lekker zijn....

groetjes ELke

Hoi hoi,

Dank je voor je reactie. Bij mijn moeder is 1 dag in de week ook mijn neefje en de oppas heeft twee kinderen, waarvan 1 nog thuis is en de andere gaat naar school,  en daar komen vaak vriendinnetjes spelen. Op zich ziet ze kinderen genoeg. Maar inderdaad misschien denk ik er tegen die tijd wel anders over en vind ik het heerlijk als ze een paar uurtjes weg is. Maar voorlopig slaapt ze nog een tijd tussen de middag.

Groetjes

Nou, ik twijfel niet. Eigenlijk kan ik niet wachten. Ik ben een fulll-time moeder, dus zoonlief is altijd thuis. Hij heeft nu wel een klein zusje, en we gaan af en toe naar vrienden met kinderen, maar dat is denk niet genoeg voor hem.
Hij is er echt aan toe om vaker, en met meer kinderen te spelen. Over een half jaar mag hij naar de peuterspeelzaal (2 jr en 3 mnd) en wat zal hij daar genieten zeg!

Dus ik kan eigenlijk niet wachten tot hij gaat. Ook hier vaste dagen, dus maandag donderdag en dinsdag vrijdag en ook 1 ochtend en 1 middag. Het zal me benieuwen!

Doordat ik gedeeltelijk thuis werk, heb ik maar 1 dag oppas nodig: die dag gaat onze dochter naar mijn ouders. ze ziet daar elke week ook haar neefje/nichtje, die ongeveer net zo oud zijn. En op zondagmorgen speelt ze met andere kinderen in de creche van de kerk. Toch heb ik haar opgegeven voor de peuterspeelzaal; het lijkt me gewoon goed voor haar ontwikkeling (ook omdat ze niet naar een kdv gaat); ze heeft ook geen broertje/zusje, dus verder kan ze ook niet zo heel veel met andere kinderen spelen.

Bij de peuterspeelzaal van onze keuze is de wachttijd een jaar...! Goed om te weten, denk ik, om niet te lang te wachten met opgeven, als je dat wilt.

Wilmi

Ik hoorde kort geleden van een vriendin dat ze nu (rond anderhalf) moeten worden opgegeven. Ik heb besloten om het niet te doen omdat onze dochter twee dagen bij verschillende oma's zit en één dag op het kinderdagverblijf. Ze ziet al genoeg vreemden en ook nog andere kinderen. Ik vind het wel mooi zo. Op "mijn" dagen wil ik lekker van 'r genieten ;-)

Terug
Bovenaan