Wie van jullie denkt erover om een kraamfeest te gegeven?

Hier zitten wij te twijfelen om een kraamfeest te geven? Dat omdat onze familie van ver moeten komen....En om niet elke weekend met familie opgescheept te zitten is dat natuurlijk wel een uit komst!
Wie van jullie heeft ervaring en hebben het zelf georganiseerd?
Vroeg mij af welke hapjes je dan aan moet denken en hoeveel geld dat ongeveer zou zijn?

Ben benieuwd

Groetjes Maureen

Ik denk er ook over na! Ik wil alleen geen kapitalen gaan uitgeven. Ik zoek dus nu ook een goedkope zaal waar je zelf je drank en hapjes mee mag nemen. Omdat wij een jongetje verwachten wil ik een blauw welkomsdrankje. Verder de traditionele beschuit met muisjes en blauw witte spekjes ofzo. Wel gaan we hoogstwaarschijnlijk een springkussen oid huren voor de kindjes. We zijn nog druk aan het brainstormen hier!

Hier ook een kraamfeest. Maar hoe we dit gaan doen nog geen idee. Eigenlijk wil ik het het liefste thuis. Dus mogelijk mijn ouders vragen of die kunnen helpen om het thuis te verzorgen.
Maar we denken er nog even hard over na.... gelukkig hebben we nog even de tijd!

Ik ga ook een klein kraamfeestje geven voor de vage bekenden, kennisen en collega's enzo.
Ik heb mijn zus geholpen met haar kraamfeest een paar jaar geleden gewoon thuis, en dat is goed bevallen. Wat leuke versieringen die je zelf op kan hangen, een "bar" (grote tafel = zelf bediening) hoef je niet te veel te rennen, wat zelfgemaakte gebakjes met muisjes en wat buischuitjes klaarzetten, drinken en wat lekkers en je komt een heel eind.
Wat ik er ook bij ga doen is een soort receptie boek, waar alle gasten wat in kunnen schrijven, leuk voor later. En ik ga vragen of mijn zus foto's e.d. wil maken (ook leuk voor later, sta je er zelf ook nog eens op). Een kinderhoekje inrichten met dvd, voor de wat oudere kinderen van het bezoek en dan ben ik wel klaar denk ik. Alleen ja voor hoelang nodig je ze uit he? Een uur of 2-3?

Groeten Esther.

Hai!
Ben me nog een beetje aan het orrienteren, maar mijn voorkeur gaat er geloof ik toch wel naar uit.
Ik vond het bij de eerste niet fijn dat we bijna de tijd niet kregen om onze dochter te leren kennen (niet handig in gepland natuurlijk;-))
Ben alleen zo bang dat er veel mensen zijn die dan op de dag van het feest niet kunnen en liever toch nog apart langs komen.
Heb geen idee wat de kosten ongeveer zullen zijn, maar je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.
Gelukkig hebben we nog even de tijd om erover na te denken:)

Hey meiden,

Ik zit er ook over te dubben maar..... ik heb zoveel mensen om uit te nodigen...
ik zit met Familie en een aantal vrienden op 62 man!!!!! dat vind ik echt zo super veel.
Ik denk er al aan om het te splitsen maar 30 per dag vind ik nog wel veel.
Dit wordt ons 2e kindje en bij de eerste deed ik geen kraamfeest en toen werd ik op het laatst gek van al die visite elke dag.

Op hoeveel mensen komen jullie??

Liefs Zonnetje

Jaaa wij tenminste ik zit er ook over te denken want ik zie ook het meeste op tegen dat kraamvisitte 4 maanden lang pffff... nu zeggen ze dat t bij de tweede veeel minder wordt, maar ja de dichtsbij zijnde mensen komen toch...

Nu vindt ik sommige mensen niet erg, maar er zijn ook mensen waar je niet op zit te wachten!....
DUs eigenlijk is het nog niet zon slecht idee...

Maar idd hoe of wat??? Zou ik ook niet weten...

Groetjes

18,3 weken zwanger

Terug
Bovenaan