Wie van jullie heeft ook harde buiken als ze op haar rug ligt?

Hallo,

Graag zou ik jullie het volgende willen vragen:
Als ik op mijn rug slaap op bed, wordt mijn buik superhard. Als ik op mijn zij ga liggen, is het weer over.
Ik slaap dus nu alleen maar op mijn zij, maar dat is best vermoeiend (stijve nek/ spieren etc), want ik sliep altijd op mijn rug en dat vind ik zo lekker liggen!
Ik vind het zelf wel een vreemd "probleem", maar wie weet zijn er meer vrouwen die er last van hebben!

Groetjes,
Anna
 
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar ik heb ongeveer hetzelfde. Toen ik bij de VK op de tafel ging liggen, zei ze, zo dat is nog eens een "staande baarmoeder". Volgens mij wat jij voelt is gewoon de baarmoederspier en valt dit niet echt onder "harde buik". Pin me er niet op vast, maar volgens mij kun jij best op je rug liggen als je dat het fijnste vindt, al is het in het algemeen zo het best om op je linkerzij te liggen ivm bloeddoorstroming... Maar goed, ik denk dat goed slapen zeker zo belangrijk is... Succes!
 
Hoi Franka,

Dank je voor je antwoord! Ik wist niet dat slapen op je linkerzij ook goed is, dus ga ik daar goed op letten. Ik leg al kussens neer om lekkerder te liggen.
Hihi: alvast welterusten!
 
Hoi,
IK denk dat het een beetje vervelend voelt, of niet?
Je lichaam rekt zich uit als je op je rug ligt, dus ik denk ook dat het een spier is.
Bij mij is het net of het strakgetrokken wordt.
Probeer je knieen eens op te trekken als je op je rug ligt. Misschien voelt dat wel even fijn.

Groetjes van Patricia
 
Hoi Patricia,

Het voelt inderdaad vervelend aan, alsof iets, zoals jij ook aangeeft, strak getrokken wordt. En inderdaad: als ik mijn knieen optrek, gaat het ook weg.
Ik begon me al zorgen te maken, maar nu ik jullie reacties lees, besef ik dat ik niet de enige ben.
Vanavond ga ik het gewoon weer proberen en dan ga ik gelijk opletten of het een spier is!
 
Hoi, wat leuk om te zien dat meer mensen er last van hebben. Zodra ik in bed stap en op mijn rug ga liggen, wordt mijn buik strak.Ik denk ook niet dat het harde buiken zijn.Even erover wrijven en het is weg.Ik slaap het liefst op mijn rug, maar na een tijdje gaat het pijn doen onderin de rug aan de achterkant.Ik vind op mijn zij slapen soms eng,dan ben ik bang dat de baby in de verdrukking komt.
gr Dorien 30 weken en 2dg
 
Terug
Bovenaan