Wie van jullie kreeg ook bij de 2e of 3e zwangerschap minder snel een buik?

Hoi,
Zoals het onderwerp al zegt is mijn buik nu veel minder dik dan tijdens de tweede zwangerschap. Ik ben nu 19 weken zwanger en mijn buikje is nog erg beschaafd... terwijl ik eigenlijk verwacht had dat ik de derde keer sneller dik zou worden.
Bij de tweede voelde mijn buik ook al heel snel zwaar (Bo was wel ruim 8 pond bij geboorte)... is nu ook helemaal niet. Hoewel ik me geen zorgen wil maken, doe ik dat soms toch wel een heel klein beetje... vooral als anderen er opmerkingen over gaan maken. Volgens de verloskundige ziet het er wel normaal uit... volgende week de 20-wekenecho... spannend weer!
Wie van jullie herkent dit?

Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

Hoihoi

Ook bij groeide mijn buik veel minder snel dan ik had verwacht.
Pas bij 18 weken moest ik een andere broek aan dan mijn dagelijkse kleding.
Ook is de groei van mijn baarmoeder heel netjes volgens de gyn.
Bij een 4de zwangerschap want dat is dit uiteindelijk kwam het wel eens
voor dat de baarmoeder al hoger zat.

Ik moet wel zeggen dat  ik nu wel wat harder beginte groeien dus het
wordt nu goed zichtbaar.

groetjes
Bianca mv Lorenzo.

Tot nu toe groeit die buik ietsje groter maar mijn gewicht blijft iets achter bij mijn vorige zwangerschap, ben nu bijna 22 weken.
Vind het wel bijzonder dat deze zwangerschap ook anders voelt. Heb veel langer en heftiger “last” van de hormonen gehad maar kan nu eindelijk zeggen dat die gestabiliseerd zijn, wat een rust!
En dat terwijl het weer een ventje is ;-)

Hoi,

Ik kreeg bij m'n 2e en 3e zwangerschap ook minder snel een buikje.
Nu bij de 4e was het wel weer wat sneller te zien. Geen idee waar dat aan ligt.

Qua kilo's was ik bij de 1e 20 kilo aangekomen. Bij de 2e maar 6 kilo. Bij Marin maar 3 kilo en dit keer tot nu toe pas 1 kilo zwaarder als voor de zwangerschap.
Vind dit erg vreemd, want bij de 1e at ik echt niet anders als bij de anderen.

Liefs Annemarie (33+4 zwanger)

Bij Merel had ik echt een ronde buik, was dan ook 23 kilo aangekomen en na de bevalling heb ik veel moeite gehad om die eraf te krijgen. (zij woog 3750 gr)

Bij Thomas (nu 12 daagjes oud) droeg ik heel hoog, dus echt een andere buikvorm. Had tot het laatse veel vruchtwater en hij woog 4680 gr, flinke jongen dus. Ben maar 16 kilo aangekomen en die zijn er nu, op 1.5 kilo na alweer bijna af!

Dus 2 totaal verschillende buiken heb ik gehad.. grappig.

Elise mv Merel en Thomas.

Hoi,

Bij mij groei m'n buik veel meer dan bij de 1e zwangerschap. Bij de controle toen ik 27 weken was zeiden ze dat mijn buik leek op een zw.schap van 30 weken.
Hij zit me ook meer in de weg.
Maar ach, het is voor een goed doel.

Groetjes,
Jama

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties! Stelt me gerust :)
Dat je bij de eerste zwangerschap het meest aankomt herken ik ook. Bij de tweede en nu bij de derde gaat het lang niet zo hard... nog niet te vroeg juichen want ben pas 20 weken....
Aanstaande dinsdag de 20-wekenecho.... spannend weer!
Succes met jullie zwangerschappen!!!
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

Terug
Bovenaan