Wie van jullie.....?

Ik ben nu bijna 10 weken zwanger van mijn 2e kindje. Mijn 1e, Tom is al bijna 11 jaar, dus voor mij is het alweer een tijd terug :)

Nu is mijn vraag, ik ben veel sneller dikker dan van Tom. Ik heb nu al een buikje en krijg nu al dikkere bovenbenen. Wie van jullie had dat ook van de 2e zwangerschap?

En nog iets anders....schaam me diep. Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was de 1e keer ben ik meteen gestopt met roken. En hoezeer ik nu ook mijn best doe, het lukt me niet, ik rook wel een stuk minder, maar stoppen ......wie rookt er ook nog steeds?

Knuffels
 
Hoi Nephele,
Van harte gefeliciteerd! Wat leuk dat je nu weer zwanger bent. Ik ben benieuwd wat je zoon ervan vindt!
Ikzelf ben geen rokende zwangere en zelfs niet eens zwanger! Ik bezoek dit forum vaak omdat ik verloskundige-to-be ben.
Wat betreft dat buikje kan ik je wel antwoord geven. Eigenlijk heel simpel: Ten eerste zijn je buikspieren bij de vorige zwangerschap al eens uitgerekt waardoor ze nu minder weerstand geven. Ten tweede is je baarmoeder wat groter omdat die nog  extra doorbloed is  sinds  je eerste zwangerschap. Dat je nu eerder een buikje hebt wil niet zeggen dat je kind al groter is hoor.

Verder wil ik je veel succes wensen met het stoppen met roken. Heel goed van je dat je daar gelijk aan bent gaan werken. Iedere sigaret die je minder rookt is mooi meegenomen. Probeer natuurlijk uiteindelijk helemaal te stoppen. Voor extra hulp kun je ook bij je verloskundige terecht en/of bij STIVORO.
Succes!
 
Terug
Bovenaan