wie verwacht ook een (te) klein kindje??

A

Anoniem

Guest
hallo

ik ben   35+3 dagen zwanger en vandaag op controle geweest bij de gyn(wel een dienstdoende)
ik vroeg haar   ongv de geschatte gewicht waarop z emij zei dat het ongv 2000 gram is(ben zelf bij mijn geboorte 2120gram) en voldragen (wel 10 dagen te vroeg)
zelf ben ik ik zeker niet de grootste (1.56)   ze maken zich  geen zorgen  omdat het kindje goed groeit volgens de curve. lijntjes gaan goed mee.
moet ik me zorgen maken???     en ze denken dat het gewicht zeker mee speelt omdat ik zelf ook niet groot ben. en ik weet dat de schatting iets kan afwijken .
We houden zeker in ons achterhoofd dat het een lichtgewichtje word,maar was dus benieuwd naar mensen die ook ervaringen hiermee hebben of dat ze mensen kennen die dit hebben meegemaakt en hopelijk ik me geen zorgen hoeft te maken

Hoi, daar heb ik gelukkkig geen ervaring mee. Maar wilde je wel vragen hoe het nu met je moeder is. Had ook al 'n topic voor je geopend, maar denk dat je die nog niet gezien hebt,haha. Ik wens je een hele goede zwangerschap. groetjes Wendy mv Bas,Iris en Thijs

hallo,

ja hoor, hier zit er ook eentje die een (te) klein kindje verwacht, ik krijg bijna iedere week wel een echo om te kijken hoe het groeit. Ons vorige kindje was precies 2000 gram met zijn geboorte, hij is 3 weken te vroeg geboren met een groeiachterstand van 6 weken. Dit kindje wat we nu verwachten loopt nu 3 weken achter (ik ben 37 weken en 4 dagen zwanger), ze schatten het nu op 2050 gram. Ons eerste kindje was ook 2780 gram dus niet zo groot, wij kunnen gewoon geen reuzen maken haha. Maar de kids doen het allemaal goed, dus het komt allemaal wel in orde denk ik. En je zegt zelf dat je ook niet zo groot bent, dan kun je ook niet verwachten dat je er een 8 ponder uit werkt, toch? Ik zou je maar niet al te druk maken, ik neem aan dat ze je vanaf nu goed in de gaten houden?

groetjes, Oelie

hoi oelie1

ik ben vrijdag 36 weken en ze hebben het niet over groeiachterstand gehad maar zoals ik vaak lees horen ze met dit termijn al 2500 te wegen ofzo??
idd we zijn niet van die reuzen ha ha ha

je zoontje die 3 weken te vroeg is geboren ,mag ik vragen wat daar de reden voor was?
en heeft hij nog in de couveuse gelegen? of in het ziekenhuis zo ja hoelang ??

Terug
Bovenaan