Wie voelt zich ook futloos (29 weken zwanger)??

Hoi,

Ik ben inmiddels 29 weken zwanger van ons eerste kindje. Maar ik heb al een tijdje het gevoel dat ik van alles wil doen maar eigenlijk ook nergens de fut voor heb. Als ik lang loop, zit of sta krijg ik last van mijn rug. Ik ben echt mezelf niet meer. Ik wil graag shoppen maar al die kwaaltjes belemmert mij vaak om iets te doen of te ondernemen. Of je zit net in de auto en dan moet je alweer naar de wc.

Tevens voel ik me toch wel een beetje eenzaam, iedereen is vaak met zichzelf bezig en luistert niet echt naar je. Waardoor ik me vaak niet begrepen voel...

Wie herkent dit ook??

Hoi!

Ik herken het helemaal hoor! Dit is mijn tweede zwangerschap. Qua futloosheid voelt dat nog iets vervelender dan bij  de eerste, want mijn dochtertje van net 2 jaar heeft energie voor 10. En haar de hele dag bezig houden is erg vermoeiend.

Ik begin me dan ook behoorlijk te vervelend, want veel activiteiten moet ik zo langzamerhand staken. Een paar boodschapjes halen gaat nog net. Laatst ging ik uit eten en was helemaal stijf na twee uur zitten. Dat wordt dus binnenkort ook de laatste keer.

Ik kan me nog goed herinneren van de eerste zwangerschap dat we in week 34 - 35 nog uit eten zijn geweest met vrienden en ook nog een uitstapje hebben gemaakt en dat ik toen gezegd heb 'dit was de laatste keer, nu kom ik het huis niet meer uit'. Het was allemaal zo vermoeiend. Ik voel dat moment nu dus ook heel langzaam aan weer komen.

Erg vervelend, maar ik ben bang dat het er gewoon een beetje bij hoort. Er zijn maar weinig vrouwen die tot het einde vrolijk doorlopen hoor.

Groetjes, Marisa

Een zwangerschap kan heel zwaar zijn. Balen dat je je zo slecht voelt.
Misschien kan je je bloed laten controleren. Als je hb laag is dan voel je je bijv.  ook futloos. En een multivitamine voor zwangere vrouwen slikken, als je dit nog niet deed.

hey!

Ik herken je verhaal,ik heb er zelf ook een tijdje last van gehad(vanaf 25 wkn tot ong 30 wkn) wou zo graag van alles doen,maar het lukte gewoon niet.
Ook had ik er extreme moeheid bij.....
toen bleek bij de vk dat mijn bloedruk erg aan de lage kant was(90/50)
schrok daar wel een beetje van,maar kreeg te horen dat het niet ernstig was,maar dat hij niet verder moest zakken
Uiteindelijk zo rond de 30 wkn zat ik weer op mijn oude bloedruk en voel me weer super!

je kan niks verder doen dan er aan toe geven,hoop dat je je snel weer beter voelt!

liefs lis(bijna 33 wkn)

Hallo

Ik heb precies hetzelfe,
als ik opsta denk ik ik ga dit en dat doen, maar als ik
de stap neem om te doen is me energie weg.
ook heb ik als ik loop dat ik snel moe ben en echt moet zitten lijkt wel
of ik anders flauw kan vallen.
Heb hier nog 3 kids lopen en bij hun had ik het zelfde maar veel later
in de zwangerschap.

Nou nog even volhouden en vooral doen wat je kan doen!

groetjes 4 kidz

herken het helemaal. ben nu 36 weken zwanger en sinds een week futloos. Maar dit is ook sinds mijn bloeddruk ietsje te laag is. Heb nergens zin in en baal daarvan. Want ik ben deze hele zwangerschap beroerd (misselijk en lig elke avond daarom rond 19 uur in bed, ga zo ook weer richting bedje. moet op bed nog steeds ontbijten etc). en heb een zoontje van bijna 5 jaar die ook aandacht wilt. Ben blij als ik ben bevallen en weer de oude ik ben en mijn zoon weer de volle aandacht kan geven die hij echt verdient.

Wat fijn dat er toch meer vrouwen daar last van hebben. Soms denk ik weleens dat je de enige ben die loopt te zeuren...Maar al die andere moeders houden zich gewoon groot (dat denk ik tenminste..)
Ik ben van de week bij de vk geweest omdat ik gewoon ongerust was, ook omdat ik last van mijn buik had. Ze heeft toen wel van alles gecontroleerd en dat was allemaal goed. Dus het zal er idd allemaal wel bij horen....Mijn hb gehalte kan ik nog wel laten controleren, dat zal ik de volgende keer vragen.

Jullie ook sterkte er allemaal mee!

Liefs

dag dames,

ook voor mij is dit herkenbaar.
Ik wil zoveel maar alleen de gedachte eraan maakt me al zo moe dat ik maar op de bank blijf zitten. ben sinds een dag of 2 zo lamlendig alsof ik herstellende van een griep ben ofzo!! Hele dagen slapend op de bank en gewoon om 22 uur naar bed en gewoon de nacht doorslapen is niet vreemd op het moment.
Ik had vandaag weer controle bij de vk en het blijkt een routine onderzoek te zijn om met ong 30 weken je HB te testen. met 30 weken blijkt dat gehalte tijdens je zwangerschap op z ´n laagste punt te zitten. ben nu wel nieuwsgierig naar de uitslag.

groetjes Saskia 29.5wk

Terug
Bovenaan