Wie was na nog geen jaar al zwanger van 2de kindje

• Onderwerp starter Gebruiker10331340
  • Startdatum
G

Gebruiker10331340

Guest
Hoi,
Ik ben heel nieuwsgierig of hier veel moeders zijn die binnen 1jaar alweer zwanger waren van hun 2de kindje. Wij zijn er over aan het denken. Het zal wellicht zwaar zijn op het begin. Maar zelf vind ik het prettig mijn lijf weer 'terug' te krijgen na een 2de kindje en heb het idee bij 2kindjes, als het ons gegunt is, compleet te zijn. Wij kennen om ons heen veel mensen die langere tijd tussen de kinderen hebben zitten. Wij waren nieuwsgierig naar de leuke positieve verhalen van korte tijd er tussen en misschien tips of moeilijkheden die komen kijken als je ze kort op mekaar hebt. Kunnen ook zelf dingen verzinnen maar van mensen horen met ervaring is fijner.
Lieve groet!

Bij ons zit er 1,5 jaar tussen. Heb nog niet echt lang ervaring want mijn 2e is nu bijna 3 weken.. het is druk maar goed te doen..
Wij wilde graag snel achter elkaar omdat we dan niet over 4 jaar bijv weer opnieuw in de luiers moeten en opnieuw moeten beginnen.. en ik wilde idd ook na 2 zwangerschappen mezelf weer een beetje terug qua lichaam etc. Ik ben iig blij dat het zo heeft mogen gaan en hoop dat ze straks lekker samen kunnen spelen.
Tot nu toe is de "oudste" super lief ook voor zijn jongere zusje.. ?

Onze zoon was 15 maanden toen zijn zusje geboren werd. Heb ook nog niet zo lang ervaring omdat dit pas 9 weken geleden is. Het is even pittig op sommige momenten, en wennen aan de situatie maar ny ben ik zeker heel blij mee. Mijn oudste kan nog niet zelfstandig los lopen dat scheelt een heel stuk haha. Maar hij haalt graag boevenstreken uit als ik met zijn zusje bezig ben. Wat ons bij de acceptatie van zijn zusje heel erg geholpen heeft is hem in het begin overal bij betrekken. Ik ben nogal halsoverkop bevallen waardoor het snel ging allemaal

Ik was na exact 12 maanden weer zwanger. Ondertussen zijn m'n dochters alweer 3.5 en 2 jaar. Ik vond het eerste jaar behoorlijk pittig eerlijk gezegd, maar ons tweede kindje had ook veel problemen en ik had een keizersnede ivm stuitligging waardoor het herstel ook pittig was. Mijn man werkt een aantal weken per jaar in het buitenland dus ik stond er geregeld alleen voor.

Nu is het allemaal achter de rug en ben ik blij met m'n 2 peuters, het is zo leuk!! Ze zijn echte vrienden en snappen elkaar volledig. Ik zou nu niet meer anders willen, maar in het eerste jaar heb ik wel eens geschreeuwd wáárom ik dit wilde na wéér een aantal nachten zonder slaap en uren met krijsende kinderen.

Wij gaan nu zelfs voor een 3e kindje, met dus iets meer leeftijdsverschil bewust. Hopelijk mogen we volgend jaar zomer een baby krijgen en dan zijn onze dochters dus 4.5 en 3 jaar, en dat lijkt me ook superleuk! Echt grote zussen en meer tijd voor het 3e kindje omdat de oudsten naar school/peuterspeelzaal gaan.

Tussen mijn dochter en zoon zit 1,5 jaar, en nu zwanger van nummer 3. Dat zal zo'n 2 jaar en 3 maanden gaan schelen met de middelste. Het is aanpoten vind ik, wat in ons geval ook te maken heeft met het feit dat opa en oma niet om de hoek wonen. We moeten dus alles zelf oplossen. Maar ik ben erg blij met het kleine leeftijdsverschil. Ze hebben veel aan elkaar en spelen vaak samen. Interesses liggen ook dicht bij elkaar. Ik zou het dus zeker aanraden, maar hou er wel rekening mee dat de eerste periode pittig zal zijn ;-).

Terug
Bovenaan