Wie/ wat/ Hoe?????

A

Anoniem

Guest
Hey forumlezers,

Wij zijn een stel van eind 20 en hebben samen besloten dat we graag een kindje zouden willen krijgen. Zo komen er een aantal vragen bij ons op.
Zoals wanneer we zouden moeten beginnen. We gaan aan het einde van 2009 nog een reis maken van 5 weken en ik wil natuurlijk niet kotsmisselijk zijn. Maar als we terug zijn wil ik wel graag zwanger zijn.
Als ik zo bekijk dan ben ik echt een controlefreak, wil graag de touwtjes in handen hebben en houden. Maar in dit geval gaat dat niet.
Ook zoals hoeveel dagen ga ik werken als die kleine er is enz enz. Is er misschien een hulporganisatie die je kan helpen met dit soort vragen? Alle onbekendheden van het krijgen van een kind? Is dit alleen in de boekjes te vinden?

hallo,

Allereerst gefeliciteerd met jullie keuze. Spannend hoor. Goed dat je je vragen hier neergooit. Er zullen vast veel verschillende reacties komen. Er bestaat volgens mij geen boekje waar alles in staat, omdat het voor iedereen anders is.

Het enige dat ik je kan zeggen is dat je, wanneer je de keuze hebt gemaakt, nog niet meteen zwanger bent. Je kunt ook niet voorspellen of en zo ja, wanneer dat gebeurt. Ten tweede weet je ook niet hoe je lichaam reageert, misselijk zijn kan maar hoeft niet. Hoeveel je gaat werken is aan jou, waar jij je goed bij voelt. Zelf kon ik dat ook pas beoordelen toen ik eenmaal moeder was.

Heel veel succes.

Groetjes, Moon

hoi pipo,
ik heb bij de verloskundige praktijk een kaart meegenomen.
als je een kinderwens heb en met vragen zit.
wie je dan dingen kan vragen.
www.knov.nl wie jij in jouw buurt kan bellen.
er zijn sommige die speciaal spreekuur houden over kinderwens vragen.
begrijp dat je niet beroerd op vakantie wil,maar hou er rekening mee dat je lichaam wel moet ontpillen etc.weer op ritme moet komen.
gr marjan

Bedankt dames,

Ik ben al een paar maanden gestopt met de nuvaring. Dus dat komt wel goed.
Als jullie nog wat te binnen schiet, laat het me aub weten!

Nou, meid als je die reis nog wil maken zonder risico's te lopen kotsmisselijk te zijn moet je zorgen dat je niet zwanger op vakantie gaat. Laat het tijdens de vakantie maar lekker op je af komen. misschien kom je wel zwanger thuis. maar daar zou ik maar niet teveel van uit gaan. Meestal duurt het een tijdje voordat het werkelijk gelukt is.

xxx

Ik sluit me bij de anderen aan. Wel wil ik je nog wat meegeven over je vliegreis. Ik ga ervan uit dat je ver weg gaat, vanwege die 5 weken.

Een vriendin is ooit van Australië naar Engeland verhuisd. Zij was toen nog in haar eerste 3 maanden. Met ongeveer 11 weken heeft zij een mk gehad.
Noch bij haar noch bij haar man zat een aanwijsbare oorzaak. De gyn vertelde dat het nog niet wetenschappelijk is bewezen, maar dat bij een Finse luchtvaartmaatschappij is bijgehouden hoe vaak een mk in de eerste drie maanden bij het vliegend personeel voorkwam. Daaruit bleek dat als er langer dan een uur aaneengesloten werd gevlogen, de kans op een mk verveelvoudigd werd. Het is daar echt wel een poos bijgehouden.
Sinds ik dat weet zou ik zelf - zeker in die tijd - niet meer gaan vliegen.
Het is natuurlijk verder aan jou.

Ik geloof dat zo'n 90% in het eerste jaar zwanger raakt en daarvan de meesten in het eerste half jaar. Je hebt er dus geen controle over en je moet dat dus leren loslaten.

In ieder geval fijne reis en misschien zien we je hier wel weer ergens terug.

Groet,
TAmar

he pipo,

Helaas kun je een zwangerschap niet plannen.
Je moet het nemen zoals het is. Mijn eigen ervaring ben 29 jaar was zwanger en heb een miskraam gehad. Dit zou ons 1ste kindje worden.
Je kan alleen maar beseffen dat het een groot wonder is. De een is zo zwanger de ander doet er jaren over. en veel meiden onder ons hebben eerst 3 miskramen gehad.
Ik denk dat je bij zwanger worden niet te druk moet maken om dingen, pas als je zwanger bent.
Ik denk trouwens dat het heerlijk zou zijn om kotsmisselijk te zijn, weten dat het goed zit van binnen, daarvoor wil ik wel boven de wc hangen.

stop met veilig vrijen net voor de vakantie, vakantie is de beste omgeving om zwanger te raken, heerlijk ontspannen.

succes met je beslissing

groet nathalie

hallo

over het niet kunnen plannen ben ik een goed voorbeeld.
zoals jij zegd kan ik me aansluiten bij het begrip contol freak.
wij zijn nu bijna 2 jaar bezig en hoopte ook snel zwanger te zijn. in ieder geval te kunnen plannen omdat ik een eigen zaak heb samen met mijn beste vriendin. 2 jaar terug plande wij dus dat ik eerst een kindje zou nemen en zij tot dat ze getrouwd was. nou zij trouwd zaterdag en ik ben nog steeds niet zwanger. wij hebben alle onderzoeken gehad en een kijkoperatie en heb vorige week hormonen gespoten voor mijn 1ste iui ( inseminatie).
dus zoals alle andere ook zeggen, laat het lekker op je af komen en doe waar jij je goed bij voelt.

veel succes en plezier op vakantie

groetjes kim

Terug
Bovenaan