Wie weet antwoord op temperatuur vraag?

Hoi Allemaal,

Wat ik heeeeeeeel graag zou willen weten wat er normaliter het eerst komt. De lage temperatuur of de ongesteldheid. Ofwel...kan je 's morgens een hoge temperatuur hebben en toch ongesteld worden? Kan het zijn dat de temperatuur een paar dagen na je ongesteldheid pas omlaag gaan?

Alvast bedankt voor de antwoorden!!

Groetjes Karin

Bij temperaturen is het belangrijk om altijd 's morgens vroeg voor het opstaan te tempen. en altijd op dezelfde tijd. dus bijv: 7.00 's morgens in bed! Ga je tempen wanneer je al een halfuur op ben, dan is het al niet meer betrouwbaar.
je temperatuur gaat een 0,5 graad stijgen wanneer je ovulatie er aan komt. Dus de dagen ervoor (meestal 6 dagen ervoor), wanneer je eisprong geweest is daalt ie weer. Sommigen zeggend at ie hoog blijft als je zwanger bent, maar dat is geen vaststaand feit!

Misschien dat je door deze info iets wijzer bent geworden???

Tip: stop met tempen als je nog geen jaar bezig bent maar ga na je ongie elke 2 dagen vrijen tot je zeker weet dat je eisprong geweest is. dan maak je de meeste kans!

o, ja..... en je moet gezond zijn... een griepje of verkoudheidje kan al invloed hebben... dus of het allemaal zo betrouwbaar is moet je je echt afvragen!

Bloempje, bedankt voor je antwoord, maar eerlijk gezegd snap ik er geen HOUT van!! hihi...
Dat van dezelfde tijd en enzo dat doe ik allemaal.

Maar je temp stijgt toch ná je ovulatie en niet ervoor?

*krab mezelf nu over mijn hoofd*

Je temperatuur stijgt normaal gesproken inderdaad ná je ovulatie. Bij mij is hij op de dag van de ovulatie zelfs even extra laag (een soort dipje zeg maar) en de dag erna stijgt hij. 'Normaal gesproken' zou je, wanneer je niet zwanger bent, eerst je temperatuur zien zakken (dit hoeft maar 0,1 of 0.2 te zijn) en daarna ongesteld worden.
Hoop dat dit een beetje duidelijk is voor je ;-)

Liefs Elin

Volgens mij hangt het heel erg van jezelf af. Bij mij daalde de temperatuur 's ochtends en dan werd ik later op de dag ongesteld. Als je zwanger bent, blijft de temperatuur meestal hoog, maar ook dat geld weer niet voor iedereen. Het is onmogelijk om aan je temperatuur te zien of je zwanger bent of niet.
De temperatuur stijgt inderdaad pas na de ovulatie.

Terug
Bovenaan