wie weet dat over heffingskorting?

Ik ben een thuisblijfmoeder tot mijn kleine een jaar of vier is want dan wil ik dolgraag weer gaan werken. Nu hoorde ik over heffingskorting en wilde dat gaan aanvragen. Nu vertelde men dat je voorlopige heffingskorting terug krijgt, maar dat er pas volgend jaar wordt bekeken hoeveel je eigenlijk hoorde terug te krijgen, met de kans dat je dan moet terugbetalen. Kan ik dan beter nu heffingskorting aanvragen of volgend jaar?

En mag je wel iets bijverdienen?

Groetjes Hanneke

Ik weet niet precies hoe dat zit, ik krijg wel elke maand 280 euro! Terwijl ik wel 16 uur per week werk!
Volgens mij is dat kinderkorting ofzoiets.
Maar ik zou het wel aanvragen, helemaal als je niet werkt, als ik het krijg, moet jij het zeker krijgen lijkt me!

hoi je kan heffings korting aanvragen vanaf het moment dat je niet meer werkt en dat krijg je vanaf die datum dan je moet wel een toeslag partner hebben (iemand in je huishouden die   langer als 6mnd bij jou woont en werkt )
ik krijg iets van 130 euro heffings korting   en je man of vriend kan dan ook kinderkorting aanvragen want dat geld alleen als je werkt
je kan alles nalezen de papieren bestellen en berekenen hoeveel heffingskorting je krijgt op www.belastingdienst.nl
ik hoop dat je er wat aan hebt en heb je vragen stel ze maar gerust hoor
groetjes priscilla

je krijgt per jaar 2043,- euro(2007) heffingskorting(per mnd 170 euro). Dit kun je maandelijks terug vragen als je niet in loondienst werkt. Je mag geloof ik een bepaald bedrag bijklussen, maar ligt er ook aan hoe je dat doet. Kinderkorting heb je ook recht op maar je kan zelf bepalen of je deze posten maandelijks of jaarlijks laat uitbetalen.
op de site van de belasting kun je dit allemaal aanvragen.
Suc6 ermee
Gr. Nessie

Heb je vorig jaar ook niet gewerkt, want je kan het ook nog met terugwerkende kracht terug krijgen.

Idd het maximale dat je kan krijgen is 170 p.m. en kinderkorting is ongeveer 800 euro per jaar.

Terug
Bovenaan