Wie weet dit?? Batterijen mee in vliegtuig?

Hallo dames.
Ik ga dit weekend naar het afscheidsconcert van Prince in Londen, en ik moet dan mijn kolfapparaat meenemen. Die gaat normaal op stroom, maar ja op een vliegveld en in een stadion heb je dat niet bij de hand.. Nu gaat mijn kolfapparaat ook op batterijen maar zo'n ding vreet echt batterijen en ik heb uitgerekend dat ik ongeveer zo'n 6 of 7 keer moet kolven.. Ik heb dus een hoop batterijen nodig!!
Nu wilde ik die hier gewoon al kopen en in mijn handbagage meenemen (neem verder niks van bagage mee). Mijn man vroeg zich af of dat wel mocht tegenwoordig.. Ik heb al op de site van schiphol gekeken maar kan er eigenlijk niks over vinden..
Weet een van jullie dat misschien??
Gr. Anne-Marie

Beste Anne-Marie,

Volgens mij zullen de batterijen in de handbagage geen problemen opleveren...
Echter i.v.m. de verscherpte regels wat betreft vloeistoffen, vrees ik voor de gekolfde bv op de terugreis. Verscherpte regel, althans voor zover ik weet; 100ml per persoon is toegestaan. UITZONDERINGen op de regel; babyvoeding en medicijnen. Maar accepteren ze babyvoeding ook zonder baby? Misschien de handbagage inchecken?

Sorry, ik heb geen kant-en-klaar antwoord voor je, ik geef je alleen maar meer vragen, sorry!

I.i.g. veel plezier dit weekend!!!

Mama van M.A en D

Hoi Anne-Marie,

Ik heb even met je meegekeken op de site van Schiphol en vond onder "Luchthaven Schiphol" een venster dat naar meer informatie over de veiligheidsregels m.b.t. bagage leidt. Daar zijn twee lijsten te vinden, lijst 1  van goederen die je als passagier niet zelf en ook niet als handbagage mag vervoeren en  lijst 2  van goederen die je als passagier niet zelf, niet als handbagage én niet als ruimbagage mag vervoeren.
Op lijst 1 worden goede batterijen volgens mij niet genoemd, maar helemaal onderaan staat bij chemische en toxische stoffen staat wel: "zuren en alkali's, bijvoorbeeld 'natte' batterijen die kunnen lekken." Op lijst 2 worden batterijen helemaal niet genoemd.
Verder wordt er het volgende aangegeven:

Wanneer u twijfelt of u bepaalde goederen mee mag nemen, kunt u contact opnemen met: 0900-0141, EUR 0.40 p.m. voor al uw vragen.
Wanneer u twijfelt of u bepaalde (chemische/ontvlambare) stoffen mee mag nemen, neemt u dan contact op met de Inspectie Verkeer en Waterstaat. Dit kan tijdens kantooruren op nummer +31 (0)88 489 0000.Je zou dus voor de zekerheid even kunnen bellen? Een andere overweging zou nog kunnen zijn om vooraf te vragen naar een kolfruimte. Ik neem aan, dat er op Schiphol vast moeders werken die kolven onder werktijd. En een werkgever is verplicht om een geschikte, afsluitbare ruimte beschikbaar te stellen voor het kolven of voeden onder werktijd. Wellicht kun je daar terecht om vóór je vlucht nog te kolven? Als die ruimte niet toegankelijk is voor passagiers, dan zou een EHBO-ruimte op het vliegveld  bijvoorbeeld een mogelijkheid kunnen zijn. Bij evenementen die hier in Nederland plaatsvinden, zoals inderdaad concerten, is het volgens mij redelijk gebruikelijk dat een moeder in bijvoorbeeld een EHBO-ruimte of een kantoortje terecht kan om te kolven.
Die lijn wilde ik in eerste instantie doortrekken naar het concert dat jij in Londen gaat bezoeken (gaaf trouwens! ), maar ik bedacht me later dat de stroomvoorziening en de daarbij behorende stekkers in het buitenland vaak anders zijn dan wat wij hier in Nederland hebben. Ik weet alleen niet of dat voor Engeland ook geldt . Je zou eventueel nog bij de leverancier van jouw kolf kunnen navragen wat de mogelijkheden daarin zijn.

Kun je hier iets mee?

Groetjes van Yvonne

quote: MssMAD reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-09-2007 22:22:09'));

Echter i.v.m. de verscherpte regels wat betreft vloeistoffen, vrees ik voor de gekolfde bv op de terugreis. Verscherpte regel, althans voor zover ik weet; 100ml per persoon is toegestaan. UITZONDERINGen op de regel; babyvoeding en medicijnen. Maar accepteren ze babyvoeding ook zonder baby? Misschien de handbagage inchecken?

Sinds augustus is het verbod op vervoer van moedermelk in het vliegtuig opgeheven, dat mag gelukkig dus weer, ook zonder baby. Dit is tenminste wat  ik afleid  uit de berichtgeving op nu.nl. De beperking van 100ml per persoon geldt volgens mij alleen voor handbagage en dus niet voor ruimbagage. Wanneer de hoeveelheid moedermelk die je mee terug wilt nemen groter is dan 100 ml, zou je deze dus in goed afsluitbare flessen (er wordt vaak toch je koffers gesmeten met in- en uitladen...)  in je koffer kunnen doen. Bijkomend voordeel is dat de bagageruimte  aanmerkelijk koeler is dan in de passagiersruimte.

Groetjes van Yvonne

O wat goed. Weet je dat ik eigenlijk gewoon van plan was om maar in het toilet of zo te kolven, maar idd ik kan natuurlijk ook gewoon vragen of het in een evt. EHBO ruimte of zo kan... Nou vliegen we vanuit Belgie, maar dat zal daar ongetwijfeld ook kunnen..
En voor wat betreft die melk mee terug nemen, ik gooi het wel gewoon weg (zonde maar ja..), dan hoef ik daar allemaal niet moeilijk mee te doen. Zie er toch al zo tegenop om zo veel te kolven (zie ook al op tegen het weggaan van mijn 2 kleine ventjes..), maar het zal allemaal wel loslopen denk ik..
Iig bedankt voor je reactie, en ik zal dat tel.nummer voor de zekerheid gewoon ff bellen!
Thankx!!
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan