wie weet dit??

A

Anoniem

Guest
hallo meiden,
ik heb misschien een rara vraag. ik zit nu in mijn eerste ronde. en ik voel vanaf vorige week vrijdag wat krampjes in mijn onderbuik. toen ik nog aan de pil was, voelde ik dit ook zo rond deze tijd. kan het zo zijn dat ik dan in mijn vruchtbaredagen zit? mijn ei moest ik zo rond deze dag hebben... dus het zou mogelijk kunnen zijn. maar is het dan niet zo dat als je je ei krijgt dat je dan krampjes moet voelen of juist een paar dagen ervoor. want zoals vandaag heb ik nergens last van eigenlijk.  was hier wel nieuwschierig na.

of zou het kunnen betekenen dat ik mijn ei eerder deze dagen heb gehad??
vanwege de krampjes.wie weet dit en kan mij dat vertellen.

xx dd

Hallo Dag dromertje,

Helemaal geen rare vraag hoor.

Ik ben ook geen expert, maar ik voel wel vaak (niet elke maand) dat m'n eisprong eraan komt. Ik heb dan ook een korte poos steken en dan is het weg. Daarnaast kun je het ook zien aan je afscheiding.(cervixslijm noemen ze dat geloof ik). Dat lijkt dan op eiwit. Ze zeggen wel dat je er als het ware draden van kan trekken. (klinkt erg vies, maar als je elke maand erop let merk je vanzelf wat ze bedoelen). Als je die afscheiding hebt dan heb je de eisprong gehad (volgens mij is het namelijk na de eisprong zelf). Wat ik nog wel weet is dat het eitje er nog wel even over doet om naar je baarmoeder te 'zwemmen'. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Anders zou ik als ik jou was ook nog even op internet kijken. Ik heb een hele goede site gevonden met daarop een goede uitleg van dit alles. Ben helaas de naam vergeten, maar volgens mij als je cervix googled kom je er wel. Het ging in ieder geval over een bepaalde vruchtbaarheidsmethode.

Groetjes Yogo (in 6e ronde 7 dagen overtijd, maar test was negatief)

hi yogo,
bedankt voor je snelle reactie. ik was ewoon erg nieuwschierig. ik kom namelijk nog maar net kijken. en zit vol vragen...
maar ja dat komt omdat je het zo graag wilt. wij gaan namelijk voor de eerste dus best spannend allemaal. ze zeggen dat je om de dag moet klussen. en vooral   in je vruchtbare peroides. maar is het niet beter om in je vruchtbare periodes elke dag te klussen tot dat je zeker weet dat jeje ei hebt gehad? ja, ik weet het niet hoor. je hoort ook zo verschillende dingen. je raakt er misschien een beetje de weg van kwijt.

maar in ieder geval bedankt voor je berichtje

veel succes met zwanger worden.

xx dd

Hoi Dagdroomertje,
Had zelf ook vorige ronde een soort ongi gevoel onderin mijn buik, maar dan aan de linkerkant. Heb gelezen dat dan je ei uit je eierstok aan het loslaten is etc.  (dus vandaar links of rechts onderin je buik). Heb deze ronde ook ovulatietesten gedaan en deze was wo 2 wkn geleden positief, di ervoor hadden we geklust en wo voor de zekerheid maar weer. Toen  woensdagnacht weer datzelfde gevoel als maand ervoor, weer linksonder, weet  nu wel zeker dat dit dus mijn eisprong was. Heb ondertussen een positieve zw-test gehad  (licht streepje).
groetjes en veel succes!
xx Roos xx

He dag dromertje.

Vraag maar raak. Niet dat wij hier alles weten maar over sommige dingen wordt je toch wat wijzer als je veel met elkaar kletst op de forums.
Wat betreft het om de dag klussen. Dat heeft geloof ik te maken met de kwaliteit en de hoeveelheid van het zaad. Als je elke dag klust is dat lager geloof ik. Daartegenover staat dat jou mannetje het ook niet te lang moet opsparen dat is ook weer niet goed.
Ik weet niet of het allemaal waar is, maar ik heb het van internet en van andere klussers en zwangeren onder ons.

Succes in ieder geval. En zorg dat het leuk blijft!

Liefs Yogo.

Terug
Bovenaan