Wie weet dit???

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ga deze maand voor het eerst met ovulatietesten werken.
Maar omdat ze zo duur zijn wil ik het alleen deze maand doen.
Mijn vraag is: als  deze maand mijn eisprong   bv op dag 16 is, is die dan volgende maand ook op dag 16???? (zodat ik maar 1 maand testen hoef te doen/)
Ik wil gewoon eens weten wanneer precies mijn eisprong is vandaar die testen maar als het zo is dat het elke maand anders is, dan heeft het ook weinig zin.
Meiden, wie geeft mij antwoord????

Hoi Bobbian,

Als je een zeer regelmatige cyclus hebt dus elke maand om de 28 dagen of altijd om de 30 dagen dan kan je er wel van uitgaan dat je eisprong inderdaad altijd op dezelfde dag. Als je een onregelmatige cyclus hebt dan verschilt dat uiteraard. Je hebt zowieso 14 dagen voor je menstruatie je eisprong dus als je de ene keer een cyclus hebt van 28 dagen dan heb je je ei op 14 dagen van je cyclus  maar als je de volgende maand een cyclus hebt van bijvoorbeeld 35 dagen dan heb je dus je ei op dag 21 van je cyclus. Dus alleen als je altijd een regelmatige cyclus hebt dan kan je het inderdaad met ovulatietesten doen, anders ook wel maar dan moet je er veel testen tegen aan gooien.
Succes

hoi bobian,

het is waar wat veguh zegt, maar als je een onregelmatige cyclus heb kan ik je aan raden om via internet de ovaluatietesten te bestelen bij sensitest. zij hebben ovaluatietesten voor heel weinig je kan op hun site kijken.
succes!!!
groetjes
peetje

hai bobbian,

ook ik heb ovuluatietesten gebruikt van sensitest. zijn niet heel erg duur en werken prima. je kunt ze makkelijk via internet bestellen en als je voor 17:00 uur besteld dan heb je ze de volgende daag al in huis. ze worden goed verpakt en niemand kan zien wat erin zit. ideaal.

verder ben ik het met de andere twee meiden eens wat betreft je ei sprong.
succes.

liefs Christy

Bedankt voor jullie antwoorden, ik heb al een paar testen binnen laten komen van Matcare.
Maar ik had eerst even beter kunnen lezen want ik als zeikerd met geld () heb dus maar 1 verpakking besteld met maar 5 erin, dus ik moet deze week nog een pakketje bestellen (dus extra bezorgkosten, eigen schuld dikke bult haha)
Ik begin morgen dan is het dag 12, de afgelopen dagen kwam het niet uit om te testen, dus ik zorg gewoon dat er dan geklust is als het eventueel al een vroege eisprong is

Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat je altijd op dag 16 ovuleert. Je lichaam kan soms rare dingen doen... dan ben je ineens wat vroeger of later! Dus ga gewoon elke twee dagen vrijen tot je zeker weet dat je je ei hebt gehad dan maak je de meeste kans.
Want je lichaam is geen robot die altijd precies hetzelfde werkt. Ook al je heel regelmatig bent kan er soms een paar dagen tussen zitten... meestal wordt je 2 weken na je eisprong weer ongesteld als je niet zwanger bent geraakt.

Succes ermee!

Ps. ik werd van die testen altijd zo gestresst!

Ik wilde je even succes wensen met de ovulatietesten! Ik ben na 8 maanden (ben 1 keer zwanger geweest in die tijd maar dat liep uit op een miskraam helaas..) begonnen met ovulatietesten ook van Matcare en ik had zo'n voordeelpakket besteld voor 30 euro ongeveer, ik ben er toen achter gekomen dat ik pas op dag 19/20 mijn eisprong had, daar ging ik niet vanuit en ondanks we zeer  regelmatig vreeen  wel fijn om te weten dat ik juist in week 3 van mijn cyclus het meest vruchtbaar was!  na die maand ovulatietesten   direct weer zwanger!!! Ik ben afgelopen maart bevallen van onze mooie dochter!!!

Terug
Bovenaan