Wie weet dit?

Hallo dames,

Misschien kan iemand mij helpen met de volgende vraag. Bij mij op zw.gym hoorde ik dat als je onder controle staat van gyn. en in ziekenhuis bevalt ogv medische indicatie je dan toch voor na de bevalling een vk moet regelen! Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen, heb volgende week wel weer afspraak in ziekenhuis dus dan kan ik het vragen, maar wil het gewoon weten.

Bedankt alvast!
Groetjes karin
 
Hoi Karin,
Het is absoluut normaal dat je ook een verloskundige moet regelen, dit voor de nazorg. Als je bevalling in het ziekenhuis goed is gegaan, dan ga je meteen of de volgende dag al naar huis. Maar de gyn zal niet bij jou thuis komen om de de controles uit te voeren. Dus daarom heb je een verloskundig nodig.
Groetjes Nike
 
Hoi Karin,

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap/bevalling hetzelfde gehad.
Ik stond volledig onder controle bij de gyn, maar heb de vk gebeld rond de 30e week. In week 33 ben ik er even naar toe geweest voor een kennismakingsgesprek.
Zij doen inderdaad de controles zodra je thuis bent (je moet dus ook de praktijk bellen zodra je naar huis mag).
De 6 weken na de bevalling sta je onder de verantwoording van de desbetreffende verloskundigepraktijk.
Gewoon even bellen met een praktijk bij jou in de buurt.
 
Terug
Bovenaan