wie weet dit?

A

Anoniem

Guest
ik vroeg me af of het normaal is dat het kindje steeds in 1 houding ligt. ik ben nu 35 weken en 6 dagen zwanger en het kindje ligt volgens mij al 4 weken lang in dezelfde houding. rug rechts beentjes links en hoofdje naar beneden. wel beweegt hij goed, maar draaien doet ie dus niet meer. wie weet dit?

hoi jarnos

wij hebben met 29 weken een pretecho gehad en toen lag de kleine met het hoofdje naar boven en het rugetje rechts en billen beneden. hoe het ervoor lag weet ik eigenlijk niet, maar nu met bijna 36 weken ligt het nog net zo. er wordt ook wel gezegd dat baby's een voorkeurshouding hebben. ik denk dat het dus wel normaal is dat  het in de zelfde houding blijft liggen als het maar goed beweegd.

groetjes wendy

hoi,

ik hadhet ook bij de eerste, het komt doordat de uk het grootste deel van de dag slaapt en net zoals wij daar een voorkeurshouding bij hebben, dus hij ligt waarschijnlijk gewoon heerlijk   op de voor hem lekkerste manier te tukken.....
en hij heeft natuurlijk ook niet al teveel ruimte meer, koppeltje duikelen is er niet ,meer bij...
als je hem helemaal niet voelt een hele dag bel dan wel even de VK danhebje gerustheid

groetjes brenda

Mijn zoontje lag vanaf de tweede helft van de zwangerschap ook steeds in dezelfde houding. De VK vertelde dat hij nog wel met zijn rug de andere kant op kon draaien, maar dat heb ik hem ook niet meer voelen doen. Hij heeft naar mijn gevoel zeker 2 maanden op dezelfde manier in mijn buik gezeten. Dus jouw verhaal kan volgens mij wel.

Wel heeft mijn zoontje nu last van een voorkeurshouding, waarschijnlijk doordat hij zo lang "vast" heeft gezeten. Voor zijn gevoel is zijn hoofd opzij normaal, en recht naar voren niet normaal. Met fysio leren we hem nu dat recht naar voren toch wel normaal is. En dat gaat heel goed. Je moet er alleen om denken dat hij niet steeds dezelfde kant op kijkt en op dezelfde kant slaapt. Maar hier moet je je geen zorgen over maken. Hooguit na de begoorte er alert op zijn.

Groejts
greet

goed om te horen dat er meer zijn die dit hebben. een vriendin van mij die zwanger was en zo ver was toen als mij die zei moet je voellen dan voel je de billetjes van de kleine.
dan voelde je dat ie zn billetjes weg draaide als je aan haar buik kwam. die van mij blijft gewoon lekker liggen.
ik vraag het binnenkort ook nog wel ff aan de vk, maar bewegen doet t goed dus ik maak me niet te veel zorgen.

Meid,

met 35 weken heeft de baby geen ruimte meer om te draaien...

hai hai

Ik denk ik reageer toch nog even.... ik ben nu 27weken zwanger 28
woensdag trouwens... maar bij mijn vorige kindje die ging juist lekker
tegen mijn hand aanliggen toen ik zo een week of 30 was.... daarna niet
meer enkel af en toe een schop toen lag ze meer vast denk ik en als er
dan bewogen werd dat was het met geweld....

Dit kindje maakt zich uit de voeten als je het wil pakken maar als je
gewoon over mijn buik aait gaat het er naar toe.... en soms krijg je
helemaal geen respons dan is het negeren en het gaat vanzelf wel weer
over denk ik... ik zou me niet te druk maken als je genoeg leven voelt
is er niets aan de hand... niet alle mensen zijn hetzelfde toch

Succes Jip (mama van sarah en straks in april van....)

Terug
Bovenaan