hoi samantha,
ik heb ook altijd een hele lage bloeddruk. Het mag best, is niet gevaarlijk voor het kindje, maar wel lastig voor jou waarschijnlijk. Zeker in combi met bloedarmoede....
Mijn dokter zei bij mijn vorige zwangerschap dat ik medicijnen kon krijgen als ik er echt last van had. Die medicijnen (het heet Effortil hier) heb ik op een gegeven moment ook geslikt idd, omdat ik heel slap was en de hele tijd bijna flauwviel. Het is hier ook nog eens altijd heel warm ( 35 graden of meer), dus dat hielp ook niet echt mee. Die pillen mag je niet slikken in de eerste 3 maanden, maar daarna geen probleem.
Een lage bloeddruk is wel beter dan een hoge, zeker in je zwangerschap. maar als je er echt last van hebt kun je in eerste instantie proberen wat meer zout te eten. Lichaamsbeweging kan ook goed helpen, elke dag een stukje stevig wandelen of zwemmen bijvoorbeeld. Medicijnen zijn echt laatste redmiddel.
O ja, mijn bloeddruk was ook meestal 80/50. Geen leesfout, al dacht mijn arts dat in eerste instantie wel. Hij heeft het nagemeten met verschillende bloeddrukmeters, en toen zei hij "ik verbaas me erover dat je hier nog zo vrolijk binnenwandelt".
Groetjes