wie weet dit??

A

Anoniem

Guest
hallo
ik heb een vraag hoe hoog of hoe laag mag je bloeddruk zijn??
mijne is 78 bovendruk en 46 onderdruk ik heb echt geen iedee wie wel??

veel liefs samantha....

Ik denk dat je niet helemaal goed gemeten hebt. Een onderdrok van 46 is wel erg laag. Ik weet dat hij tijdens je zwschap  niet hoger mag zijn dan ongeveer 95.

hoi
haha jah dat dacht ik dus eerst ook maar hij blijft het aan geefen en het apparaat van me schoonouders geeft het ook aan ik heb ook last van bloedarmoede ma weet niet of dit er mee te maken heb..

p.s we hebben z'n bloeddruk meter die zichzelf op pompt en me schoonouders dus ook

liefs samantha

hoi samantha,

ik heb ook altijd een hele lage bloeddruk. Het mag best, is niet gevaarlijk voor het kindje, maar wel lastig voor jou waarschijnlijk. Zeker in combi met bloedarmoede....

Mijn dokter zei bij mijn vorige zwangerschap dat ik medicijnen kon krijgen als ik er echt last van had. Die medicijnen (het heet Effortil hier) heb ik op een gegeven moment ook geslikt idd, omdat ik heel slap was en de hele tijd bijna flauwviel. Het is hier ook nog eens altijd heel warm ( 35 graden of meer), dus dat hielp ook niet echt mee. Die pillen mag je niet slikken in de eerste 3 maanden, maar daarna geen probleem.

Een lage bloeddruk is wel beter dan een hoge, zeker in je zwangerschap. maar als je er echt last van hebt kun je in eerste instantie proberen wat meer zout te eten. Lichaamsbeweging kan ook goed helpen, elke dag een stukje stevig wandelen of zwemmen bijvoorbeeld. Medicijnen zijn echt laatste redmiddel.

O ja, mijn bloeddruk was ook meestal 80/50. Geen leesfout, al dacht mijn arts dat in eerste instantie wel. Hij heeft het nagemeten met verschillende bloeddrukmeters, en toen zei hij "ik verbaas me erover dat je hier nog zo vrolijk binnenwandelt".

Groetjes

Hoi Samantha,
dat is wel aan de lage kant, zowel je boven als je onderdruk.
een normale bloeddruk van een volwassen persoon is rond de 120/80 en vaak als je zwanger bent is hij wat aan de hogere kant. maar je bloedarmoede kan inderdaad wel te maken hebben met de lage waarden.
als ik jou ws zou ik voor de zekerheid even langs de huisarts gaan om daar nog eens te meten!!

Hoi Samantha,
ik heb een bloeddruk van 80/50 en dit is extreem laag.
maar het kan geen kwaad voor de baby.
het is alleen vervelens voor je zelf want je word er erg moe en misselijk van.
gr lisette

Hallo,

Mijn bloeddruk is ook aan de lage kant, maar niet zo laag als die van jullie. Het is normaal dat hij lager wordt, aangezien je bloed een langere weg maakt. Het moet ook nog door de placenta heen. Een lagere bloeddruk komt dan ook vaker voor dan een hogere. Is ook beter, maar te laag is ook weer niet goed. Zeker omdat je zelf dan zo slapjes bent en niet veel kunt doen. Mij is geadviseerd om wat vaker op de dag te eten. Ik eet dan een soepje (zout) of wat ontbijtkoek en het helpt wel. Maar omdat het zo laag is, zou gewoon even contact opnemen met je verloskundige. Zij kunnen echt wel een hoop voor je doen.

Veel succes ermee en geniet van je zwangerschap!

Liefs Mineko

hoi hoi,

mijn onderdruk is ook maar 55.
ik heb er best veel last van.
ligt in mijn hoofd en snel vermoeid.
het is inderdaad niet erg voor het kindje.
ik heb wel altijd al een lage bloeddruk, maar wel hoger als nu.
verloskundige zei dropjes eten en bouillon drinken.
dit doe ik nu dus ook.

groetjes kwinty.

Terug
Bovenaan