Wie weet een bijzondere vakantiebestemming?

Hoi,  mijn vriend en ik zijn gek op afgelegen pensionnetjes, bijzondere vakantiehuisjes,  romantische bed&breakfasts en meer van dat soort authentieke bestemmingen in Zuid-Europa met veel rust, natuur, natuurlijk zon én lekker eten maar wél leuk en veilig voor  ons zoontje (nu 3). Dus géén allinclusive, geen betonnen hotelcomplexen, geen buffetrestaurant, geen aquarobics en geen langsrazende snelweg. Kamperen doen we liever niet meer vanwege het hoge "gedoe"-gehalte (als je begrijpt wat ik bedoel) en een kant-en-klaar-tent staat meestal op zo'n stomme ANWB camping met veel "Hi-Ha-Hollanders" zoals wij helaas ook zijn maar op vakantie  liever niet treffen.
Ik weet een paar van  prachtige bestemmingen, die ik graag met jullie wil delen: google eens op Tania Apartments (Kreta) of Spinabbio (Toscane), of Quinta da Seara (Portugal).  Wie herkent zich in mijn omschrijving van de ideale vakantie en  heeft tips  voor mooie bijzondere bestemmingen?  Groetjes Emilia
 
Hoi
Ik heb de sites bekeken en moet zeggen, ze zijn echt geweldig, adembenemend mooi.
Ik kan je helaas geen tips geven over mooie bestemmingen in zuid-europa simpelweg omdat ik daar nog nooit geweest ben en daarnaast meer een cultuurfreak ben  en meer  in steden verblijf. Kan je dus wel aanraden om eens een tijdje naar Berlijn te gaan, in een normaal app. te gaan zitten, je fiets mee te nemen en de niet toeristische dingen te gaan ondernemen. Je komt ogen te kort en weet niet dat er zoveel schoonheid en cultuur in Berlijn verborgen ligt. Is  ook prima te doen met een kind (zoontje 13 mnd.)    
Toen we nog geen kinderen hadden zijn we naar Cuba geweest, moet je ook op eigen gelegenheid doen en niet in  het kolossale toeristische  meegaan. Zeker een aanrader en hetzelfde geldt voor egypte.
Ik wens je veel vakantieplezier en je hebt mij zeker nieuwsgierig gemaakt naar het zuiden van Europa.
Groetjes Jeanette
 

Hallo

Ik heb de foto's gezien van de bestemmingen die je opgaf, schitterend.
Maar ligt het wel een beetje centraal?
Of is het ver reizen met de bus of auto wanneer je ergens naartoe wilt gaan een terrasje pakken of winkeltjes bezoeken?

Groetjes Peggy
 
Terug
Bovenaan