Wie weet een een leuke manier om het de familie te vertellen

Hallo allemaal

Ik ben Doortje 28 jaar en zwanger van ons eerste kindje. We hebben besloten dat we het onze ouders vertellen op mijn schoonmoeder d'r verjaardag. 21 mei  wordt zij  60 jaar. En mijn ouders komen ook op bezoek. Twee vliegen in 1 klap dus. Zij krijgen een gedichtje en sokjes. Mijn oma vertellen we het de 23   e mei. Zij krijgt een gedichtje met een fotolijstje. Nu hadden we zo gedacht het een aantal naaste familie leden met mijn man zijn verjaardag te vertellen de 24 e mei. Maar om nou muisjes over de taart te strooien, lijkt me niet echt lekker. En ik weet ook niet of iedereen er bij het aansnijden hier van er al is. Dus als iemand iets leuks weet???

Voor de andere familie leden, die wat verder weg wonen, en waar wat minder kontakt mee is, doen we het volgende. Hun krijgen een kaart thuisgestuurd, met daarop aan de voorkant een foto van een kale beschuit. En aan de binnenkant de mededeling dat ze de muisjes in januari kunnen komen halen, en dan onze namen.

Dus heeft iemand een leuk idee, graag!!!!

Groetjes Doortje ( 5 wkn )
 
ha die Doortje,

Ik sta perplex meid, wat heb jij een leuke ideeen zeg. Ik snap helemaal
niet dat je dat nog aan ons wil vragen, volgens mij zit jezelf
boordevol met leukigheidjes.

Jammer dat ik die ideetjes niet eerder heb geweten, want dan had ik het mijn man op een andere manier verteld hihihihi.

Maarru hoe kan jij nou 5 weken zwanger zijn dan, ik ben ook 5 weken,
maar tegen mij werd gezegd dat ik ca 12 januari uitgerekend ben.
Waarschijnlijk lopen we dus gelijk. Zou wel grappig zijn zeg.

liefs Hester  

 
Hoi Hester

Tja van die tellingen, de een zegt dit de ander dat. Ik ben 5 april voor het laatst ongi geweest. Dus dan ben ik 10 januari uitgeteld. Gaan ze uit van mijn eisprong. Deze was twee dagen eerder, dus een cyclus van 26 dagen ipv 28 dan ben ik 8 januari uitgeteld.
Tja het maakt niet uit, het komt als het komt ja toch.
Trouwens ik vind het wel grappig, ik ben zelf namenlijk ook op 10 januari geboren.
En ik ben vandaag precies 5 weken, morgen begin ik aan week 6.
Maar hoe ze dat bij jou geteld hebben weet ik natuurlijk niet.
Maar ik vind het wel leuk, kan ik lekker veel aan je vragen. Ik  het  broekie en jij de deskundige ha ha!! Tja al 7 gehad, jij moet toch wel een beetje weten hoe en wat he!!!

Groetjes Doortje
 
Ha! Dat kaartje met het beschuitje vind ik een geweldig idee! Ga ik ook wat mee doen!
Verder, het op een ludieke manier vertellen van de zwangerschap doen wij via onze website. We zijn er nog mee bezig, maar wij zetten een scan van onze nieuwe gup in wording erop, leuken dat even verder op in een powerpoint presentatie, melden her en der dat we onze site hebben aangepast en dan maar eens kijken wie er het eerste reageert.

Hopelijk lukt dat ons vanavond. Wij hebben verder nog niemand ingelicht en staan eigenlijk te popelen om het wereldkundig te maken. Als eerste laten we het mijn 18 jarige dochter zien. Die heeft ook zoooo enorm meegeleefd met mijn laatste zwangerschap! (hoopte ook enorm op een zusje, en ik wist al een half jaar dat die wens bewaarheid zou worden) Ik wil graag haar als eerste (goed, na jullie dan) inlichten. Dan de rest!
Anita
 

hai doortje,

ik heb er ook lang over zitten denken hoe we het onze ouders gaan vertellen. Mijn zusje is op 24mei jarig en dan laat ik een taart maken met daarop de uitgetelde datum nl 13januari. Ik hoop dat ze het leuk vinden.

groetjes petra
 
Ha Doortje,

Leuke ideeeen zeg, en alle verjaardagen kunnen jullie hier mooi voor gebruiken...
Toen wij de test hadden gedaan hebben wij voor onze jarige schoonpa een klein boompje gegeven, maar ze weten nog van niets, qua zwangerschap... Als het boomje groot genoeg is is onze uk het misschien ook wel...

Die kaart die jullie willen sturen vind ik een erg leuke en origineel iets! Super leuk verzonnen.
Zelf willen we graag het liedje laten horen van marco borsato 'slaap maar' Ik krijg daar echt tranen van in mijn ogen. En we willen een EHBO (eerste hulp bij oppaassen ) koffertje cadeau geven aan de ouders. Leuke tip ergens gevonden op deze site...
Ik ben erg benieuwd hoe iedereen in jullie familie reageerd... Laat je het snel weten?

Liefs J
 
hallo allemaal

ik ben er uit, met mijn man zijn verjaardag vraag ik aan het bezoek wat voor vlaai en taart ze willen. En in het rijtje dat ik dan opnoem zit ook een luiertaart. Ben er zelf een aan het maken, wordt super leuk. Deze pak ik in folie in en zet ik hem in de woonkamer neer. Ben benieuwd of bij sommigen bij binnenkomst het kwartje al valt. Nou ja 20 eurocent dan ha ha!!!!

Groetjes Doortje
 
Terug
Bovenaan