wie weet een leuk namenboek?!

hallo meiden,

Wij zijn druk bezig met het bedenken van namen, maar komen er nog niet uit.
Wie kan een goed boek aanraden, eentje waar ook de betekenis van de namen instaat?
Zoeken op internet vind ik niets, ik ben toch meer van het bladeren...

Tips (en leuke namen) zijn welkom!

Erica

uuhm ik zou het niet weten, de naam van mijn zoontje hebben we afgeleid van iemand die wij erg leuk vonden :D
en de naam die nu voor dit kindje hebben gekozen kwam zo ineens in mij op omdat ik bezig was met puzzelen met de naam van een heel lieve vriendin van me :)
de betekenis heb ik uiteindelijk opgezocht op google en kwam er zo achter dat die naam eigenlijk wel een heel mooie betekenis heeft :)

op babybrabbel hebben ze ook register met heel veel namen en daar staat dan ook vaak de betekenis van de naam bij of dat het een verwijzing is naar een andere naam

succes ermee :) t is niet makkelijk de jongensnaam staat nu pas 1 week vast
terwijl we gelijk al bij de zwangerschap van onze zoon eens waren over wat het zou zijn , ik vond Dani t leukst dus ja dan is er weinig over wat nog leuk is hihi

hallo,

kijk eens op voornamen.pagina.nl en dan bij spaarbeleg via die link ga je naar hun site en daar kun je zien als je twijfelt hoe vaak een naam voor komt en de betekenis. je kunt ook bv als je een naam perse met een a wil die niet vaak voorkomt kijk je bij uitgebreid naam zoeken en dan op a en dan op zeldzaam dan krijg je genoeg namen.
echt een aanrader.

ik heb met mijn eerste drie ook op die site gekeken hoe vaak de namen voorkomen we wilde perse een naam die niet alledagen hoort en dat is prima gelukt nu nog op zoek naar een vierde naam. ( deze zwangerschap is een kadootje) dus deze moet ook een leuke niet voorkomende naam hebben, die we in gedachten hebben kwam in de afgelopen 12 maanden maar 14 keer voor is dat niet zeldzaam!!!!!!!

Wij hebben dit weekend 'het nieuwste voornamen boek' gekocht van Van Berkel, Deelstra-Boehof en Horjus. Heel compleet en met leuke uitleg en betekenis, uitspraken en filmsterren erbij genoemd etc. We zijn er erg blij mee. Ben al bij de R! Pff wat een werk :)

Succes
D

Zelf nooit een babyboek aangeschaft, vond het net niks om door te bladeren. Afentoe wel op internet lopen struinen, maar uiteindelijk was de naam van de oudste er ineens, bij de jongste eigenlijk net zo en nu? Zijn we er voor een meisje al wel uit voor een jongen nog niet, maar we hebben al wel een shortlist van zo'n 8 namen, dus komt vast helemaal goed.
En tja dat vind ik natuurlijk leuke namen, maar ga ik hier nog even niet delen

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan