Wie weet een leuke activiteit voor ouderavond op KDV?

Ik zit in de ouderraad van een KDV en voor onze ouderavond zoeken we nog een leuke activiteit voor ouders. Het mag een sprekers zijn, een knutselactiviteit, een lezing, noem maar op.

Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand iets leuks?

Annemieke

ik werk zelf op een dagverblijf en wij krijgen waarschijdelijk een spreker over brandwonden.dit soort onderwerpen blijken wel interessant voor ouders.
en inderdaad ehbo.
succes!
groetjes piewie.

Een lezing: peuter in zicht (met leuke tips en trucs voor ouders van aanstaande peutertjes)

Een lezing/voorlichtingsavond: en dan nu..... de Basisschool (waarbij je dan sprekers uitnodigt van de verschillende basisscholen die een inkijk geven in hun manier van lesgeven bijvoorbeeld: jenaplan, montessori, regulier, openbaar etc)

Een lezing met een toelichting op het pedagogisch beleid van het kdv en vervolgens in groepjes discussies  aangaan om nieuwe ideeen op te doen.

Om voor de hele goegemeente een gedeelde interesse te vinden is misschien wat lastig, maar dit zijn wat voorbeelden van wat er bij ons allemaal georganiseerd is op het kdv en waar erg enthousiast op werd gereageerd. Als je meer info wilt, hoor ik het wel.

Groetjes
Susan

Wij hebben op mijn werk ook een ouderavond deze maand.
De oudercommissie heeft bij ons       grenzen en regels stellen gekozen.
We krijgen hier een gastspreekster voor.. die doet dan een algemeen stukje vertellen en doet vervolgens met de ouders activiteiten.
Vorig jaar hadden we " muziek op schoot" ook erg leuk..
Elke dinsdagmiddag komt er een muziekjuf op de creche die muziek op schoot doet met de kinderen.
Om de ouders er meer bij te betrekken hebben we hier een ouderavond op gebasseerd.. Ook errug leuk!

liefs sandra

http://www.actonvirtues.nl/ouderavond.htm

Ik zit er aan te denken om deze cursus/training te gaan doen. Er zijn dus ook lezingen/workshops etc. In overleg is er  veel mogelijk mbt een ouderavond.

Het lijkt mij erg interessant en leerzaam. Het is denk ik erg praktisch omdat er direct geoefend wordt.

Veel succes met kiezen, want er zijn veel leuke dingen al genoemd!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Hi!
Wat bij ons op het kinderdagverblijf een keer is gedaan en ik erg leuk vond, was een kijkje wat de kinderen elke dag zo ongeveer doen. De leidsters hadden van elke dag een stukje op video opgenomen en later aan elkaar gemonteerd. Zo kreeg je een goede indruk van hoe de structuur van de dag is. Vond ik erg prettig om te zien.

Voordat we de film te zien kregen, werd het aangepaste pedagogisch plan toegelicht. Verder hebben we ook wel eens een spreker gehad rondom het thema voorlezen. Ook erg leuk.

Succes met de voorbereidingen!

Groet,
Bregje

Als ze bij ons eens iets als kinder ehbo zouden organiseren ipv een clown dan was ik ook eens van de partij...
Hartstikke nuttig!!! Iig niet iets belerends of met een oordelende toon. Dat gebeurd hier nog al eens. Opvoedkundig advies maar dan net de plank misslaan... Goed van je dat je in de ouderraad zit (zou ik misschien ook eens moeten doen)
Succes

Terug
Bovenaan