wie weet een origineel bruiloft-stukje?

Hallo meiden,
Over een tijdje gaat de zus van mijn hubbie trouwen. We hebben nog steeds niets leuks kunnen bedenken voor het feest als "stukje" om te doen. Het zijn heel "gemakkelijke" mensen, houden enorm van een geintje en je kunt echt ALLES met ze uithalen. Misschien is het daarom ook wel zo moeilijk om iets te bedenken, je kunt ze met (volgens mij) NIKS voor lul zetten...

Wie weet een origineel (niet al te moeilijk gemaakt) stukje voor een bruiloft. Dus geen ABC-tje of "wist u dat". Ècht iets aparts en grappigs.

Help help help help....

Groetjes happyM.

Hoi,

Ik ben van het na-jaar 2006, en lees soms stiekum mee...
Maar wat ik heel leuk vind is het volgende, is vrij simpel en mss kan je het nagooglen.
Moet jezelf een klein/groot verhaal schrijven, kan je zo gek maken als je zelf wilt.

Het is dus een bruidspaar in een (paarden)koets. Het bruidspaar vertegenwoordigd zichzelf, en dan nog 2 personen voor de paarden, en 4 personen voor de wielen.
Elke keer als er een naam genoemd word(in het verhaaltje), moet die persoon opstaan en een rondje om zijn stoel lopen. ( je moet wel de koets/wielen en paar op hun "plek" in de zaal zetten)

Dan kan je best grappige verhaal-lijn maken... en zo gek als je zelf wilt.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Klinkt leuk maar ik snap het niet helemaal.
Ik ben ook hard op zoek voor begin september. Mijn zusje gaat dan trouwen. Meestal doen we dan een lied, maar misschien is een stukje ook wel eens leuk.
Liefs NElleke

Hoi hoi,

Bij mijn broer z'n bruiloft moesten hij en zijn kersverse vrouw ieder op een stoel naast elkaar zitten met hun voeten (tot aan hun knieen) in een vuilniszak(oid) en dan in een lege cementkuip.We hadden een kruiwagen met zand en een schop erin.
We stonden met z'n 15en op een rij en ieder zei iets over een van hun (om beurten)en dan altijd aan het eind van het verhaaltje....maar we praten er niet meer over,ZAND erover!!En dan deed je een schepje zand over hun voeten in de cementkuip.Moet je natuurlijk wel een verhaaltje verzinnen over hun,over vroeger bv.
Wij hadden dan bv voor mijn broer....Robbert hield op jonge leeftijd al heel erg van de natuur,zoveel dat hij lieveheerbeestjes opat en de vleugeltjes tussen zijn tandjes zaten...maar we praten er niet meer over,(en dan iedereen) Zand erover.
Nou ik hoop dat je er iets aan hebt en dat het een beetje overkomt.Is moeilijk uitleggen hoor!
Liefs en succes Kitty en Tess.

O ja, wat bij mijn eigen bruiloft gedaan was:
Ruben en ik op een stoel met de ruggen tegen elkaar (niet samen op 1 stoel natuurlijk, arme stoel). Dan moesten we onze schoenen uitdoen. Ik kreeg er een van Ruben en hij een van mij.
Dan werden er vragen gesteld over ons, en moesten wij antwoord geven op wie dat het meest betrekking had doormiddel van die schoen omhoog te houden. Vragen zoals: Wie gaat het meeste de afwas doen, wie wordt sneller boos, wie maakt het als eerste weer goed, wie geeft het meeste geld uit  enzo. En als we dan allebei een verschillende schoen omhoog hielden was het natuurlijk lachen gieren brullen.
Liefs NElleke

pfff moeilijk moeilijk moeilijk... Heb heel internet ook al afgezocht. En heb nog wel iets leuks gevonden, maar dat kost ontzettend veel tijd (het stukje dan), ik denk dat iets kort en krachtigs leuker is, dan blijft de aandacht er ook bij van de zaal...

Nog meer ideeen?

Hoi,

Ik weet niet hoeveel tijd je nog hebt en of er iemand handig is met een videocamera en bewerken ervan. Bij de bruiloft van een vriendin lag de hele zaal in een scheur om het videootje dat afgedraaid werd op een beamer voordat het eten kwam. Ze hadden een kort filmpje van een paar minuten gemaakt  over het "een dag in het leven van het bruidspaar" Compleet met  pruik en al om op  ze  te lijken  en dan alles in de overdreven zin. (eten koken was shoarma bestellen, favo TV programma, wedstrijdje boeren, angst voor muizen kwam in beeld, allles wat eigenlijk in je opkwam als je een omschrijving moest geven over die twee.   En het mooiste was dat het in het huis van het bruidspaar gefilmd was toen ze een dagje weg waren! Ze vonden het schitterend!  

Terug
Bovenaan