wie weet een raad?

Mijn verhaal over nachtvoeding is er hier wel eens gestaan en kreeg ik heel veel fijne en goede tips.Nou nu heb weer zón probleem met mijn meneertje van 5 1/2 maand.Hij vraagt nogsteeds s ´nachts een paar keer om voeding nou oke geen probleem (ik voed hem zelf natuurlijk).De eerste voeding van de dag is om 7 soms 8 uur en daarna wil hij helemaal niks van eten of drinken weten tot 13 of 14 uur.Dat is toch niet normaal en dan nog eens om 18 of 19 uur.Mag eigenlijk een baby van zijn leeftijd zolang zonder voeding? Ik maak me enorm druk om .Het is ook niet zo dat de dag ritme bij hem omgederaaid is want s ´nachts drinkt hij soms ook allen een paar slokjes.Het is me nogsteeds niet gelukt om regelmaat te krijgen de ene keer wil hij om de 2uur en de andere keer komt hij na ongeveer 6 uur.Herkent iemand mijn probleem of kan iemand mij a.u.b helpen ik weet me echt geen raad meer.Wie o wie heeft er tips voor mij?
 
Mijn kindje van 10 weken kan ook makkelijk 5-7 uur op een voeding. En 'snachts geef ik 12 uur de laatste voeding en dan weer om 7 uur of half 8! Ik geef wel fv, daar "lopen" kindjes wat langer op. Volgens mij hoort dit onregelmatige ritme ook een beetje bij borstvoeding. Maar zolang hij fit en vrolijk is, geen probleem. En bel bij twijfel het cons.bureau!
 
Mijn zoontje van 16 weken is ook echt een superrare drinker. Soms drinkt hij twee dagen goed en nu al weer vier dagen nauwelijks. Hij heeft wel eens 10 uur tussen een voeding laten zitten. Op dagen dat hij weinig drinkt heeft hij ook nauwelijks plasluiers. Toch groeit hij goed en mankeert hij volgens huisarts en cb-arts niets. Als advies kreeg ik om mij wat minder te fixeren op de bv-voeding. wel aanbieden, maar als hij niet wil er ook geen punt van maken. Volgende keer beter.
Groetjes,
Sora
Groeit jou zoontje ook goed?
 
ik denk dat je regelmaat moet gaan maken , dus elke dag hetzelfde schema aanhouden. mijn dochter heeft verschrikkelijk gespookt tot jl en zei is al 8 maanden gewoon zo om de 4 uur aanbieden en kijken wat ie doet anders zou ik overgaan op flesvoeding weet je precies wat ie drinkt. bij mijn dochter gaat het nu goed 3 flessen per dag maar 2 daarvan moet ze ook eigelijk niet meer maar dat zal de leeftijd wel zijn eens zijn ze het zat de een vroeger als de andere,
 
Als ik jou was Suzanne, zou ik eens op de site van bv.nl kijken, daar zijn heel veel mensen met dezelfde problemen. Je krijgt daar tips en ze motiveren je om weer door te gaan. Al je vragen met betrekking tot bv kan je daar stellen.
www.borstvoeding.nl/forum
Groetjes,
Sora
 
Je moet niet zomaar met bv stoppen omdat een flesje misschien meer regelmaat zou geven hoor. Het klinkt mij eerder dat je kind z'n dag/nachtritme qua eten omdraait. Ik weet niet of je bijvoeding geeft, maar als ik jou was zou ik gewoon met een hapje of pap proberen te beginnen overdag. Mijn kind is nu bijna 4 maanden en ik geef sinds 2 dagen wat bijvoeding. Als je pap wilt doen, dan kun je dat beter wel van flesvoeding maken, want dat bindt beter. Misschien als je kind als laatste voeding bv. pap krijgt, pit hij hopelijk langer door.
 
hartelijk bedankt voor jullie tips dus mijn zoontje is niet de enige die zo onregelmatig drinkt hij groeit ondanks alles toch goed hij woog 8 pond met de geboorte en nuweegt hij 8080 dus eigenlijk moet ik me geen zorgen maken maar dat doe ik toch. in ieder geval probeer ik me niet zo druk over maken hopelijk drinkt hij in de loop van tijd beter.
groetjes
 
Terug
Bovenaan