Wie weet er een speen voor de fles die goed is tegen veel lucht in de buik??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mette is al weken ziek (reflux) en heeft daarbij erg veel buikpijn. Zoveel zelfs dat ze bijna de hele dag huilt en slecht slaapt waardoor ze weer slecht eet. We zijn onder behandeling van een kinderarts maar die wisten het ook niet.. Nu is er vanochtend een rontgenfoto van haar buikje gemaakt en er blijkt erg veel lucht in de buik te zitten. Tja das zeer pijnlijk natuurlijk..... Nu heb ik hier eens een topic gelezen van iemand die voor haar kind via internet speciale spenen bestelde die erg goed hielpen tegen lucht in de buik. Waarschijnlijk is het snelle eten en het veel lucht meehappen tijdens het leegdrinken van de fles namelijk het probleem.

Dusss wie o wie kan mij verder helpen? We hebben al veel spenen geprobeerd maar ze zuigen allemaal vacuum en er komt altijd lucht in.

gr.Ing

Hoi Ing,

als je kindje teveel lucht binnen krijgt kan ik de difrax optifles aaraden. Daar zit aan de onderkant een ventiel waar de lucht uit gaat. met gewone flessen klapte bij mijn oudste twee altijd de speen dubbel maar bij deze fles gaat de lucht er uit en ontstaat er dus geen vacuüm. De nieuwe flessen van Avent hebben ook een speen waar de lucht uit gaat. Succes ermee.

Groetjes van Marloes

Hoi Ing,

De fles vna B-free, schijnt ook goed te zijn tegen het inslikken van lucht tijdens het drinken. Heb hier zelf geen ervaring mee, maar lees af en toe de reclame hierover.
De flessen van Dr. Brown heeft mijn vriendin altijd gebruikt en die zijn speciaal tegen buikkrampjes ed, dus misschien ook iets voor jullie.
Hopenlijk heb je ook hier iets aan.

Groetjes Saskia

Ben het eens met Marloes.

De dyfrax fles gebruiken wij zelf ook voor ons zoontje, omdat hij veel last had van buikkrampjes.
Lekker om vast te houden voor jezelf

Groetjes Debby.

Hallo Inge,

Ook onze dochter had erg last van kramljes en veel 'overtollig lucht'. Daarnaast dronk ze supergulzig.
Bij mijn ouders had ze echter nergens last van...
Geloof het of niet, zij gebruikten spenen vande Action (evenflo)  voor 89 cent per 3!
Wij zijn hier nu zelf ook op over gegaan en het werkt perfect.

Kan zijn, dat het probleem van jullie kleine daar niet mee verholpen is, natuurlijk,omdat zij wel heftiger last heeft  maar het is toch een goedkope optie om te proberen lijkt me!

Bedankt voor de reacties dames!

Die van Difrax en Avent hebben we al en dat werkt dus niet. Ondanks het ventiel in de difraxflessen (waar ik er helaas 5 van heb!!) krijgt ze toch veel lucht binnen.

Ik ga zeker eens kijken naar die ander merken!
x ing

ik heb de avent fles verder heb ik licht verteerbare voeding die goed helpt tegen darmkrampjes ook cinababy werkt goed. En maar dat zou ik wel even overleggen met de apotheek iberogast werkt ook ontluchtend succes ermee

Hoi,
Als eerste wil ik even zeggen dat ik het erg vervelend voor jullie en vooral Mette vind dfat ze er zo'n last van heeft...
Ik weet dat je vroeg om spenen maar ik las laatst iets op internet over een middel dat de lucht in buik/darmen opneemt, het heet sab-simplex of zoiets en ook iets over aeropax oid...
Weet niet hoe je daar over denkt, moet je maar even op google kijken. Over flessenspenen weet ik helaas niets,.

Heel veel sterkte voor jullie en ik hoop dat je snel een oplossing vind.

Dominique

Terug
Bovenaan