Wie weet er nog lekkere recepten / makkelijke recepten???

He hallo,

Mijn dochter van bijna 11mnd krijgt al vanaf 6 mnd zelfgemaakt eten en zo af en toe eens een potje (bij tijdgebrek). En nou ben ik het zo zat altijd maar hetzelfde standaard eten voor haar te koken. Het lijkt me leuk om eens wat nieuws te proberen maar ben niet de allerbeste kok en heb niet echt de fantasie nou ja durf om zelf wat te gaan proberen.

Dus mijn vraag is wie weet er nog recepten die niet zo hetzelfde zijn als bloemkool met een gehaktballetje. Hahahaha. Oja en wat voor vlees of vis (ei, kip) gebruiken jullie veel??? Bij mij is dat nu wel heel simpel, gehakt en  kipfilee.

Ik ben denk ik ook gewoon te bang dat ik haar dingen geef die ze helemaal nog niet mag of dat ik het helemaal niet kan maken of vies word. Kortom onzekerheid.

Alvast bedankt!!!

Groetjes Nadine mama van Anouk

Hoi,

je kan diepvriesvis (kabeljauw) gewoon koken en daar worteltjes met aardappelen doorheen doen. Of je kookt macaroni en doet daar groenten doorheen. Of rijst met wat groenten erdoorheen. Succes ermee.

groetjes van marloes

hoi,

mijn dochtertje was altijd helemaal verzot op pompoen. Dat is lekker zacht als je het kookt en smaakt een beetje zoetig. Wat ze ook lekker vond was een prutje van aardappel, broccoli en kippelevertjes. Die bakte ik dan eerst op en sneed ze klein, om vervolgens te mengen met geprakte aardappel en broccoli. Het ziet er niet uit, maar smaakt heel goed, en bevat kennelijk heel veel ijzer.

Ik weet niet in hoeverre je dochter al stukjes weg kan krijgen? Mais uit een blikje, met macaroni en saus is ook altijd lekker. Ook maakte ik vaak een macaronisaus met heel veel groenten erin, die pureerde ik dan fijn en zo at ze haar macaroni.

Zoonlief at eigenlijk heel snel al mt de pot mee. Hij at altijd goed, en vond (en vind) alles lekker.

groetjes

Hihi, die van de keukenkikker wilde ik je ook doorgeven...
Is een geweldige site voor als je zelf je babyvoeding wilt maken. Staat ook bij vanaf welke leeftijd. Ik heb echt heel veel recepten uitgedraaid voor mijn oudste zoontje, en die heeft heerlijk gesmuld.
Bij mijn jongste ga ik die stie ook weer raadplegen hoor..
Veel kookpllezier!
Gr. Anne-Marie
mama van Tim (2,5) en Jesse (van 12-7-07)

Beste Anouke,

Mijn zoontje is 7 maanden en ik maak ook zelf de fruit- en groentenhapjes.
Deze recepten haal ik allemaal uit het kinderkookboek: "Opperdepop!"
Dit kookboek kan je kopen bij de Albert Heijn en is echt fantastisch, er staan allerlei leuke en afwisselende gerechten in ellke fase van een kind van 0 tot 4 jaar!
Een ook ideeen voor het hele gezin.

Kopen en koken dus!!!

Groetjes,
Tessa

Hier ook goede ervaringen met het Opperdepop kookboek van de Albert Heijn. Verder probeer ik regelmatig andere combinaties.  Rijst met worteltjes en koolvis is momenteel favoriet maar ook de mie uit Opperdepop gaat er goed in. Eigenlijk alles wel hihi, oh nee.. spinazie en gekookt ei vind tie niet zo. Die site is trouwens ook erg leuk. Bedankt voor de tip dames!

Terug
Bovenaan