Wie weet er raad mee!!!!!

Hallo allemaal,

Mijn zoontje is nu 7,5 maand en is een aantal dagen ziek geweest, overgeven en diarree. Hij wou ook helemaal niks drinken en eten, we hebben het hem met een spuitje moeten geven en nog spuugde hij het dan uit. We zijn nu een week verder en het gaat nu weer redelijk met hem, hij heeft alleen nog veel last van doorkomende tandjes maar eten en drinken gaat nog steeds erg moeizaam. Hij krijgt nu het volgende op een dag:
8.30 - 100cc pap
11.00 - half potje fruit
12.30 - 100cc pap
17.00 - 1/3 potje groente met 50cc yoghurt na
19.30 - fles 80cc

Dit alles gaat er zelfs nog met grote moeite in. Hij is verder wel tevreden en heeft ook absoluut geen honger.
Maar ik begin mij nu wel een beetje zorgen te maken, eerst heeft hij 4 dagen helemaal niks willen hebben en nu nog maar heel weinig.

Is er iemand die tips heeft hoe ik dit het beste aan kan pakken om hem meer te laten eten!!!!

Alvast bedankt

Mama van Jesper

Als ik jou was zou ik toch echt even bij de huisarts langs gaan met Jesper.
Ik informeerde laatst bij het cb en zij vertelde me dat een kindje van zijn leeftijd 500 tot 1000 cc vocht nodig heeft. Dit hoeft niet alleen uit drinken te komen. In fruit en groente zit natuurlijk ook wel vocht, maar jouw zoontje heeft nu toch wel al lange tijd erg weinig gehad. Let op uitdroging!
Misschien kun je tussendoor ook nog gewoon water aanbieden?

Sterkte en groetjes,
Marianne

Bedankt voor je reactie, ik ben zaterdag al bij de huisartsenpost geweest en maandag bij mijn eigen huisarts en die zeiden beiden dat het een virus was en zolang hij nog iets dronk en plasluiers had het wel goed zou komen. Ze konden er weinig aan doen moest gewoon afwachten en steeds van alles aanbieden. Ik bied ook geregeld drinken aan zoals, water,diksap,thee, maar meneertje wil van alles helemaal niks weten.
Dus.... afwachten maar en ik hoop dat er gauw verbetering in komt

Groetjes mama van Jesper

Hoi,

Mijn dochter heeft ook twee keer een virus gehad met diaree en overgeven. Wat bij haar het beste hielp was terug in voeding. Dus meer flesjes en geen gewone pap. Wel fruit en groente proberen, maar dat wilde ze dan echt niet, dus maar weer een flesje.
Ook gaf ik haar dan 's avonds pyjamapap van Nestle. Dat is vloeibaar, maar er zitten wel veel voedingsstoffen in.
Je kan proberen ORS voor zuigelingen te geven, maar mijn dochter dronk dat niet.
Gewoon water tussendoor is ook goed.
Je zal zien dat als je kindje weer helemaal beter is hij er alles weer aan eet.

Groetjes

Terug
Bovenaan