wie weet er raad

A

Anoniem

Guest
ik zal me eerst eventjes voorstellen ik ben esmee en mijn dochtertje is van 18 sept 2007 het is een schat van een kind maar vaak weet ik me geen raad met haar ze slaapt overdag nauwelijks soms slaapt ze weleens in de kinderwagen maar 9 van de 10 keer doet ze wat hazenslaapjes van 2 keer een kwartier snachts komt ze ook nog tussen 3 en 4 vannacht was het 2 uur nou vind ik dat allemaal niet zo erg maar ik moet haar de hele dag vermaken lijkt wel zoniet dan jammert ze de hele dag maar dat is ook niet zo gek als je zo weinig slaapt ze is natuurlijk stik moe maar ik wordt er peu nerveus van van dat jammeren de hele dag ik heb ook nog een peuter van 3 lopen die ook altijd te weinig slaapt dus de sfeer wordt er niet beter op wat doe ik toch verkeerd? ik twijfel echt aan mezelf ik heb ook al van alles geprobeerd laten jammeren huilen maar ze houdt vol netjes op bed te leggen 2 keer per dag ze vertikt het echt en als ze dan in slaap valt is het een kwartier en dan begint ze weer ik zelf ben ook erg moe want heb elke dag nachtdienst het lijkt wel of we totaal geen ritme hebben bij het cb bureau heb ik er geen zin meer in om het te over te hebben omdat ik daar al loop voor mijn zoontje zijn slaapprobleem en ik geen zin heb om te blijven klagen maar zwaar is het allemaal wel...

Hoi Hoi

Ik kan me voorstellen dat je daar gek van word.
Tja hier volgen enkele tips, maar of je ze kan gebruiken??

Hou de dag rustig en zorg dat je dochtertje in haar eigen bedje kan slapen.

Bij de eerste tekenen van moeheid meteen in bed leggen.

Hou een vast ritueel aan, bijvoorbeeld slaapzak aan, 1 kusje en een muziekdoosje aanzetten. Dan ook weglopen.

Goed stevig toedekken helpt ook weleens.

Misschien toch nog inbakkeren? In overleg met consultatiebureau???

Ik wens je veel succes

Groetjes Kirsten

hey hey,
Wat een naar verhaal ik heb het in het beging gehad met Femke!
Maar vraagje krijgt ze de borst of de fles?
Mijn dochter knapte er echt super van op dat ze die fles kreeg ik had dus niet meer genoeg!
Nog een kleine tip ik heb het boek oei ik groei gekocht en ik heb er  erg veel aan want je leert je kind beter te begrijpen. Is het vanaf het begin al of periodes?
ze maken namelijk een sprongetje vanaf 14 en halve week tot en met de negentien en halve week.
en daarna weer eentje vanaf de 22 en halve week tot de 26 en halve week.
ik heb er erg veel baat bij!
verder inderdaad ritme er proberen in te houden en elk kind is anders.

Nou succes
groetjes patries

hallo,

ik heb hetzelfde gehad met mijn zoontje, ik ben naar een chiropracter geweest en nou bleek dat zijn hele nek, rug en bekken vastzaten. hij heeft 5 behandelingen gehad in 14 dagen en het was helemaal over. slaapt overdag weer...heerlijk

hoi!

Ik zal eerst even beginnen om te zeggen dat je HELEMAAL NIETS verkeerd doet.
Ik herken me erg in jou verhaal. Ik heb een dochtertje van 2 juli en ik heb ook een heleboel "problemen" gehad. Ik kan het hier allemaal weer neer gaan zetten maar daar heb je ook niet veel aan.
Mijn dochtertje heeft zelfs een weekje in het ziekhuis gelegen om het overmatig huilen te onderzoeken. En idd slapen overdag? echt niet! Ook heeft ze bewezen koemelkallergie... ik geef BV btw.
Wat heb ik allemaal gedaan en wat zijn opties die jij kan overwegen...
*osteopaat (of idd chiropractor ofzoets) wie weet zit er een werveltje niet lekker en kan dat ze oorzaak van de onrust zijn.
*rust en regelmaat (ook al hierboven genoemd) maar dat is fijn voor elk kind, evt in combinatie met inbakeren (doe ik nog steeds!) neemt een hoop onrust weg.

Mijn dochtertje slaap de laatste paar weken beter overdag (it's a mirale!) maar 's nachts is het werken voor mij hoor... gaat ook langzaam wat beter, doorslapen doet ze nog niet.
Ik heb me er bij neergelegd. Wat in het ziekenhuis bleek is dat ik een "nieuwetijdskindje"heb, ze wil alles zien en doen, en dat is voor haar nog moeilijk te verwerken. Als je zelf rust hebt (is moeilijk snap ik) geef je dat ook door aan je kindje.
Ik was gister bij het CB, en die verpleegkundige (kende me al) kon me geen advies geven voor het slaapprobleem wat ik nu in de nachten nog heb, ze zei: je hebt alles al gedaan wat er in onze boeken staan, je hebt gewoon een uniek exemplaar en je moet gewoon doen wat je geveoel je ingeeft. Ik was blij dat ze dat zei, want ik heb me ook vaak een slechte moeder gevoeld, maar door alles wat ik gedaan heb en geprobeert, weet ik dat t niet aan mij ligt.

Het gaat trouwens steeds beter, ik kan zeggen dat ik na een moeilijke start met de dag meer ga genieten van mijn meissie, ondanks die zware nachten en haar buien nog af entoe!

Soms willen ze gwoon echt niet slapen, met rust en regelmaat en ingebakerd en een routine, maar ik zou het wel elke keer blijven proberen, gewoon je trucje opnieuw blijven doen, dat heeft hier ook zijn vruchten afgeworpen nu na 7,5 mnd!

Sorry voor het erg lange verhaal, maar ik voelde me nogal aangesproken, ben inmiddels een lopende enclopedie wat dit soort problemen betreft, mede dankzij de andere mama's van dit forum!

Groetjes Evelien

hallo allemaal bedankt voor jullie antwoorden zo fijn dat je weet dat ik niet de enige ben ik geef trouwens de fles , jullie zullen het niet geloven maar ik heb haar vanmiddag maar weer eens ingebakerd ze huilde weer zoveel en ze zat zo met de armpjes te zwaaien ik had de doeken nog liggen en heb haar een tijdje ingebakerd maar op het laatst was ze slimmer dan de doeken dus ben ik er met de 1 op andere dag meegestopt maar nu slaapt ze dus al vanaf 13.00 uur en nog in dezelfde slaaphouding hoe is het mogelijk maar ja ze is nu al bijna 5 maanden en dan vinden ze inbakeren niet meer zon goed idee nu heb ik ook gehoord van de bakerzak ?iemand daar ervaring mee? ik maak wel even een nieuwe topic ervan anders gaat het allemaal door elkaar heen...in ieder geval bedankt voor jullie reacties
xxx esmee

evelution heel veel sterkte ook met je dochtertje ik weet er ook alles van ik heb er alleen niet 1 maar 2 maar ooit komt het wel goed met ons haha

Jeetje, mijn verhaal lijkt wel erg op dat van Evelien. Met Lotte (2-5-2007) hebben we bijna hetzelfde meegemaakt.

hoi!

Mijn dochtertje heeft  ook een weekje in het ziekhuis gelegen om het overmatig huilen te onderzoeken.

Ik geef ook  BV btw.

*osteopaat (na slechts 2 behandelingen was Lotte een stuk rustiger en hoefde ze geen behandelingen meer)
*rust en regelmaat en inbakeren (tot een week of 13 gedaan, toen gaf ze zelf aan niet meer te willen omdat ze wilde duimen).
* Babymassage i.c.m. Haptonomie.

Ook wij hebben een 'nieuwetijdskindje'. Een met hetzelfde karakter als Evelien omschrijft. Ze wil van alles, maar raakt gefrustreerd omdat ze in een babylijfje zit wat nog niks kan. Erg ongeduldig en kan zichzelf maar moeilijk vermaken.

Misschien kun je bovenstaande tips proberen.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan