wie weet er wat tegen krampjes?

weet iemand een goed advies tegen darmkrampjes? Onze Sander (geboren 25 maart 2005) krijgt 1 uur na elke voeding erge krampjes. Heeft iemand een goed advies wat we ertegen kunnen doen?
 
Hoi,

Nog gefeliciteerd met de geboorte van je baby!

Het homeopathische middel cinababy helpt erg goed tegen krampjes.

Het is verkrijgbaar bij de drogist (kruidvat, trekpleister, da, etc). Je mag drie druppeltjes geven bij acute kramp (per uur).  Als onderhoud kun je ook 's morgens en 's avonds drie druppels geven. Bij mijn dochtertje hielp dit de eerste drieenhalve maand erg goed. Nu is het niet meer nodig. Ze krijgt alleen soms een drupje om te kunnen slapen.

Als je borstvoeding geeft let dan op je eigen voeding. Eet geen kool, uien, knoflook enzovoort. Als je flesvoeding geeft schakel dan over op een comfort variant.

Succes! Groetjes, Anneke
 
Als je borstvoeding geeft kan je beter ook geen koolzuur drinken, dat werd bij mij aangeraden. Luke had de eerste tijd ook erg last van krampjes. We hebben ook cinababy gegeven. Veel troosten hielp ook, of hem op zijn buik op je arm leggen en heen en weer wiegen. Kijk ook uit met wat je eet, bv geen spruiten, kolen, sinaasappels, uien etc.
 
hoi,

Bijn alle baby's hebben last van krampjes, het hoort er eenmaal bij.
Wat ook helpt is venkelwater aan je baby geven, of zelf venkelthee drinken als je BV geeft.
De relatie tussen wat je zelf eet en krampjes van je baby is nooit echt aangetoond, dus het is echt niet zo dat je jezelf alles  hoeft te ontzeggen. Probeer eens wat uit, misschien reageert je baby wel ergens op, dan kun je dat uit je voeding weglaten.  
 Met drie maanden zijn de krampjes meestal over.
Pak je baby lekker op de arm en loop met hem rond, dat geeft meestal verlichting. Ook rijden in de wagen wil nog wel eens helpen. Of je baby omgekeerd op je onderarm leggen (dus met hoofdje bij je elleboog) dat geeft lekker tegedruk op het buikje van de baby.
Succes ermee!
Onze dochter heeft ook heel erg last gehad van krampjes, maar het gaat echt vazelf over!
 
Hallo!
Van harte gefeliciteerd met je kleintje.
Onze zoon Yannick had in het begin ook heel veel buikkrampjes. Ik gaf geen borstvoeding (ivm operaties die hij heeft ondergaan lukte dit niet). Een paar drupjes venkelwater in de fles werkte bij hem goed. Verder hem op je arm leggen met zijn gezicht richting elleboog en je hand in zijn kruis om hem vast te houden en zo wat rondwandelen werkte ook goed. Dit deed de verpleging in Groningen heel veel, een wondermiddel!

Geef je flesvoeding ipv borstvoeding dan flesje maken met Barleduc ipv gewoon water! Dit hielp bij Yannick heel goed. Geef je borstvoeding: lekker knuffelen en zijn buikje zachtjes masseren, veel liefde geven is natuurlijk heb beste wondermiddel!

Succes en geniet vooral!
Yvonne
 
Hoi Hoi,
Gefeliciteerd met je kleintje!!!

In begin had onze Robin ook erg last van krampjes wat wij toen gebruikten was,ik dronk veel heel veel venkelthee (best lekker) vanwege borstvoeding en ook cinebaby,een homeopatisch middel wat ik op zijn speentje deed.En inderdaad lekker bij je houden op ze buikje leggen en een beetje wiegen.Een lauwwarme kruikje op zijn buikje hielp ook wel maar dan zo'n slappe kruik.
Hopelijk heb je er wat aan!!!
SUC6
 
heerlijk weer zo'n kleintje, gefeliciteerd!

nog een tip, leg 'em voor je neer en draai z'n beentjes met de klok mee. Of streel met je hand met gespreide vingers van zijn rechter naar zijn linker zij (in zijn linkerlies eindigen)

succes ermee, liefs Clau
 
Terug
Bovenaan