wie weet het antwoord

A

Anoniem

Guest
dag zwangere dames

ik heb vrijdag een echo en dan ben ik 6 weken en 2 dagen
en ben op 14 mei uitgerekend omdat ik een cyclus heb van 33 dagen
klopt het dan?
want soms als ik het in tik op de computer.  dat mijn eerste dag van mijn laaste menstruatie op 2-08-06 ben ik verder en anders ben ik 5 weken en mijn uitrekening ben ik 6 weken .

wie weet het antwoord?

groetjes monique

Ze (internet, vk etc) rekenen altijd vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, en nemen als standaard uitgangspunt dat je eisprong 14 dagen na de 1e dag van je laatste menstruatie was (bij een cyclus van 28 dagen). Op basis daarvan zou je vandaag precies 6 weken zijn. Gezien je lange cyclus is het echter heel waarschijnlijk dat je eisprong later heeft plaatsgevonden en dat je dus iets korter zwanger bent, bijvoorbeeld 5,5 week.

Wel vroeg voor een echo, het kan zijn dat er op de echo nog niet zoveel te zien is, aangezien het nog zo pril is.
Rond de 12 weken kunnen ze het beste met de echo meten hoe ver je precies bent, maar ook dan is er altijd een marge van een paar dagen.

Meer weet ik er niet vanaf, ik hoop dat het je vraag beantwoord.En succes vrijdag met de echo!

Groet,

Laura

Hallo Mammacollin,

Mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was op 01-08-06 en de verloskundige heeft mij uitgerekend op 8 Mei 2007. Ook ik heb een lange cyclus maar daar hebben ze in de berekeningen geen rekening mee gehouden.
Zij heeft eerste menstruatie dag genomen, plus 7 dagen plus 9 maanden.
Ik hoop dat je er iets aan hebt,

Groetjes,
Kelly

hoi hoi
je moet even kijken op predictor.nl
ik heb dat net even voor je gedaan en daar kom ik ook uit op 14 mei en ben je als ik het goed heb onthouden 42 dagen zwanger in de 7de week en wordt je kindje een stier...
haha dat staat allemaal op diet site vermeld

hij klopt echt toen ik zwanger was van mijn zoontje kwam de zelfde datum als de verloskundige eruit en nu ook weer...

groetjes

hallo meiden

bedankt voor de reactie.
ik heb mijn echo gehad en ik ben pas 5 weken en dat komt dat ik een super lange cyclus hebt.over twee weken mag ik terug komen.
en dan kijken of het gegroeid isen het hartje klopt natuurlijk.
heel erg benieuwd allemaal spannend wie heeft dit nog meer gehad.

groetjes monique

Terug
Bovenaan