Wie weet het en heeft raad?

A

Anoniem

Guest
Hoi dames effe weer een berichtje van mij. Het afstand nemen lukt me aardig tot vandaag. Oja eerst nog even van harte voor iedereen die zwanger is en succes met wachten voor diegene die op het wachtbankje zitten. Nou goed ik ben deze maand voor het eerst begonnen met ovulatie testen omdat ik zelf het gevoel had/heb dat mijn eisprong vrij laat is. Gisteren dag 11 van mijn cyclus en een heel licht streepje vandaag was het streepje bijna net zo donker als het controle streepje. Nou goed heb waarschijnlijk over 24 uur mijn eisprong. Mijn vraag is nu hebben gisteravond heerlijk geklust en niet omdat het moet maar, omdat we het willen. Ik weet niet of ik vanavond weer zin heb, zijn we dan wel op tijd of moet je klussen als je ovu test aangeeft dat je vruchtbaar bent. Want eigenlijk hadden we deze maand afgesproken niet meer te klussen omdat het moet ook omdat ik dacht dat mijn eisprong later zo zijn. Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk en kunnen jullie mij advies geven.

Liefs Linda

Hoi Linda,

Ik heb 2 maanden terug ook ovutesten gebruikt (van CB), maar daarin stond dat het streepje net zo donker of donkerder moest zijn dan de controle lijn. Jij schrijft dat ie bijna net zo donker is, dus volgens CB is je piek dan nog niet bereikt. Ik had ook 1x lichtere streep, maar volgende dag was ie overduidelijk donkerder. Maar omdat ik ook deed tempen ontdekte ik dat mijn ei  2 dagen na de donkerste ovutest had (ipv de 24 tot 36 uur die in de gebruiksaanwijzing staat). Ik had nl. op dinsdag mijn LH-piek en pas zaterdag mijn verhoogde temp. Dus donderdag ovu gehad. Maar toen hadden we alleen maandag en dinsdag geklust en woensdag een poging maar toen kon manlief het niet volhouden c.q. afmaken.  Dus helaas... niet zwanger... Nu 2 rondes zonder ovutesten, maar als het deze ronde ook niet raak is ga ik  ze weer gebruiken... nu blijft het toch wat onzeker.

Succes!

Tammy

Terug
Bovenaan